Umur 80 Tahun Tapi Bertenaga Seperti 40 Tahun. Anda Pun Boleh Jadi Sepertinya

tips awet muda

Umur 80 Tahun Tapi Bertenaga Seperti 40 Tahun. Anda Pun Boleh Jadi Sepertinya

Sejak kenal produk Vivix, saya banyak membaca dan didedahkan oleh syarikat hal berkaitan aging, longevity, awet muda, reverse aging, reverse illness & hal berkaitan.

Salah 1 ilmu yang sangat ditekankan ialah berkaitan telomere – bahagian hujung kromosom (yg mengandungi DNA kita) yg mempengaruhi tahap kesihatan & penuaan kita. 

Hujung kromosom ni boleh memendek, namun jika kadar pemendekan tu pantas, kita berisiko dapat penyakit seperti kanser, Alzheimer dan penyakit kronik yang lain dalam usia yang lebih muda. 

Selain daripada pendek secara semulajadi akibat penuaan, telomere juga jadi cepat pendek disebabkan oleh diet, stress, pencemaran etc (serangan radikal bebas setiap masa).

tips awet muda

Dalam satu kajian ke atas pengamal supplement Shaklee yang berusia 80 tahun, mendapati telomere beliau sama panjang dengan telomere orang yang berusia 40 tahun yang tidak mengamalkan apa-apa suplimen.

Amazingnya hidup dia kan? 

Maksudnya tahap kesihatan orang umur 80 tahun tu sama dengan orang yang berumur 40 tahun tu. 

Salah satu supplement yang paling utama bagi melindungi telomere ialah Vivix kerana ekstrak polifenol tumbuhan terbukti dalam kajian klinikal melindungi dan memperbaiki DNA.

Sebab itu kalau kita Google testimoni Vivix, ada banyak sangat cerita bagaimana tahap kesihatan & kualiti hidup seseorang tu bertambah baik. Sebab ia memulihkan sel yang rosak – punca kita penuaan sebelum masanya dan penyakit pada usia yang mudaZ 

Bila dah faham macam ni, baru lah seronok amalkan supplement betul tak? 

>>> Nak tau cara nak start rutin supplement untuk awet muda, boleh WA saya www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.