Tips Nak Elakkan Kencing Manis Sempena Tahun 2022 Yang Paling Mudah

cegah kencing manis

Tips Nak Elakkan Kencing Manis Sempena Tahun 2022 Yang Paling Mudah

Selamat tahun baru 2022.

Tentu anda dah buat azam tahun baru kan? Mesti ada azam walaupun setahun sekali, in sha Allah ada perubahan akan berlaku dalam hidup kita.

Semalam, kami dalam team iReach sangat bertuah sebab mentor bisnes kami iaitu Master Z berkongsi kenapa azam tahun baru kita selalunya ke laut.

Rupanya dalam nak buat azam tahun baru, kita kena seimbangkan 10 benda dalam hidup kita. Jika salah 1 tak stabil, kehidupan kita tak seimbang dan lama-lama kita akan bosan dan azam tahun baru kita pun tak terlaksana.

cegah kencing manis

Azam pertama dan yang paling penting

Yang pertama yang sangat penting kepada kita ialah kesihatan dan kecergasan. Kesihatan itu adalah kekayaan kita. Itu yang paling penting untuk kita jaga.

Untuk jaga kesihatan ni, kita kena ambil tindakan yang proaktif.

Kenapa kita kena jaga kesihatan?

Sebabnya kita ada 1 badan je, untuk kita gunakan selagi bernyawa. Kalau umur kita panjang, tapi ada penyakit tentu hidup kita tak berkualiti kan bila dah tua nanti.

Kalau kita tengok, risiko penyakit-penyakit kronik macam kencing manis, tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan kanser sekalipun meningkat dengan peningkatan umur. Takkan kita nak tunggu dan tengok sahaja sama ada kita ni akan dapat penyakit ke tidak.

Tunggu lah.. sekarang ni masih sihat lagi, tapi nak tunggu dan lihat sahaja. Kalau nasib baik, tak kena penyakit. Kalau sebaliknya, nanti lepas tu la baru kita fikir.

Takkan macam tu kan?

Bertindaklah Untuk Kesihatan Anda Di Masa Depan

Punca penyakit-penyakit kronik ini ialah bila banyak sel yang rosak. Sel-sel yang rosak ini menyebabkan organ kita tak dapat berfungsi dengan baik. Bila organ dah rosak, di sanalah terjadinya penyakit.

Dikeliling kita ni memang banyak sangat benda-benda yang nak rosakkan sel kita. Daripada makanan kita, daripada udara yang kita sedut terutamanya jika anda merokok atau hidup dikalangan orang yang merokok dan juga jika kerap stress.

Sebab tu, asas untuk jaga kesihatan badan kita ialah dengan jaga kesihatan sel.

Sebab tu saya nak cadangkan ambil la 1 sudu Vivix setiap hari, sebab Vivix ni terbukti dalam ujian klinikal membantu untuk kesihatan sel dari peringkat DNA. Bila DNA kita elok, sel kita elok, organ kita pun berfungsi dengan baik. In sha Allah terhindar daripada penyakit.

cegah kencing manis

Bagaimana Nak Dapatkan Produk Shaklee Ni

Untuk anda yang nak jaga kesihatan dan nak berikhtiar dengan produk Shaklee atau ada orang yang ada kenali menderita masalah kesihatan ni,

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883

WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).

Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.