Tips Meningkatkan Peluang Hamil : Pasangan Menanti Anak 8 Tahun

cepat hamil

Tips Meningkatkan Peluang Hamil : Pasangan Menanti Anak 8 Tahun

Antara perubahan yang orang perasan selepas virus Covid menyerang kita ni dan lepas PKP, makin ramai wanita mengandung. Saya rasa ramai orang perasan ni kan? Saya ada meme konon musim PKP takde kerja lain asyik duk kat bilik je.

Namun, ada juga pasangan yang diuji dengan sukar dapat anak. Usahlah anda sedih dan berduka lara, pasti ada sesuatu yang lebih baik yang Allah sediakan kepada anda atau mungkin ujian untuk tengok bagaimana anda nak ikhtiar.

Secara jujurnya, saya serba-salah kalau bercakap pasal kesuburan ni. Sebab orang kata anak ni rezeki kan? So, selalunya orang keliling akan suruh bersabar dan terimalah rezeki yang Allah dah bagi. Lagipun, isu ni ialah sensitif. Bimbang juga nanti orang kata kita nak ambil kesempatan atas masalah mereka.

Namun, bila fikir balik, kenapa perlu fikir yang negatif kan?

Walaupun tak semua orang boleh terima, tapi mungkin ada yang perlukan pertolongan kita. Apatah lagi, memang dah ramai pasangan yang cuba dan mendapat hasil yang positif. Jadi, saya ambil keputusan untuk teruskan berkongsi dan membantu pasangan yang sedang berusaha untuk dapatkan cahaya mata dengan suplimen Shaklee.

cepat hamil

Cadangan Suplimen Untuk Bantu Tingkatkan Kesuburan.

VIVIX

Vivix shaklee mempunyai kandungan polifenol tumbuhan, termasuklah resveratrol yang tinggi. Resveratrol ini ialah anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Antioksida ni fungsi dia melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Jadi, makin tinggi antioksida, makin kuranglah sel yang rosak.

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah untuk melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada kerosakan akibat radikal bebas. Selain daripada masalah hormon yang mengganggu kesuburan, sel telur yang rosak juga pasti turut memberi kesan. Malah, jika telur yang rosak ini berjaya menjadi janin, mungkin akan menjadi sesuatu yang kita tak inginkan.

Apabila telur yang ‘dilindungi’ ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN. Vivix Shaklee juga terbukti dalam ujian makmal mempunyai mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal.

Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Vivix juga mungkin boleh membantu kesihatan secara keseluruhan. Vivix Shaklee membantu tingkatkan peluang hamil dengan membetulkan DNA dan SEL sekaligus meningkatkan kesihatan anggota dalaman yang lain.

Apabila organ lain turut sihat, InshaAllah peluang nak hamil tu lebih tinggi. Sebelum mengandung, badan kita nak sediakan persekitaran yang selamat untuk janin. Kalau ada apa-apa penyakit, peluang untuk mengandun mungkin rendah sebab persekitaran yang mungkin tak selamat untuk janin membesar. 

Apabila janin berjaya disenyawakan, ibu perlukan rahim yang kuat untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. Untuk rahim yang kuat, ESP atau Energizing Soy Protein yang menguatkan otot rahim supaya kukuh memegang bayi.

GLA COMPLEX

Selain Vivix yang membantu tingkatkan peluang hamil, pengambilan GLA Complex juga sangat penting. GLA Complex Shaklee mengandungi asid gamma linolenik (GLA) yang diekstrak daripada minyak borage, asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Asid linoleic ni ialah omega-6 yang mana selalunya ialah pro-radang, namun istimewanya GLA ni adalah anti radang.
GLA membantu meningkatkan kesuburan dengan menyediakan persekitaran yang sihat dalam rahim dan membantu wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk meningkatkan kesuburan.

Pengambilan GLA Complex membantu menjadikan cecair serviks lebih cair dan nipis bagi memudahkan  sperma untuk melalui rahim dan tiub fallopio. Cecair serviks ini juga membantu sperma untuk terus hidup  lebih lama di dalam tiub fallopio, dan membolehkan proses persenyawaan berlaku walaupun hubungan seksual dilakukan sebelum masa ovulasi sebenar.

Apa yang penting untuk anda tahu, ialah kenali apa itu vivix dan apa itu gla complex. Bila dah tahu fungsi setiap vitamin itu baharu lah keyakinan akan timbul dalam jiwa korang untuk consume vitamin dari shaklee.

tips mudah hamil

Siapa Yang Perlu Ambil Vitamin Untuk Kesuburan

1. Wanita yang mengalami masalah hormon progesteron rendah

2. Wanita yang alami masalah cyst

3. Wanita yang alami masalah fibroid

4. Wanita yang alami PCOS

5. Wanita yang kerap keguguran

6. Wanita yang berat badan berlebihan

7. Wanita dan lelaki yang ingin jaga kesihatan

ttc

tips kesuburan

tips kesuburan

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).
Follow FB Fyda Nohuntuk chat secara langsung.
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.