Tag Archives: Tips kecutkan fibroid

Fibroid Mungkin Boleh Dikecutkan Dengan Polifenol, Dibuktikan Melalui Kajian

Fibroid Mungkin Boleh Dikecutkan Dengan Polifenol, Dibuktikan Melalui Kajian Adakah anda sedang mencari ikhtiar alternatif untuk mengecutkan fibroid? Jika ya, saya mungkin boleh bantu anda. Dalam blog ni saya banyak berkongsi maklumat tentang fibroid dan masalah kesihatan wanita yang lain, termasuk lah cara untuk mengawal keadaan ini secara semulajadi. Saya banyak kongsi tentang hormon tak stabil dan dominasi estrogen yang […]

Read more

Sakit Kepala Seperti Nak Pitam Salah 1 Tanda Anda Ada Fibroid

Sakit Kepala Seperti Nak Pitam Salah 1 Tanda Anda Ada Fibroid Anemia ialah masalah kesihatan yang sangat biasa, bukan saja di Malaysia, tapi seluruh dunia. Punca yang paling utama ialah akibat kekurangan zat besi dan zat-zat makanan lain. Zat besi tu paling glemer sebab zat besi adalah komponen hemoglobin, yang mana kalau hemoglobin rendah, mungkin berkait dengan kekurangan zat besi. […]

Read more

Makanan Bantu Kecutkan Fibroid Yang Dicadangkan Oleh Pakar Sakit Puan

Makanan Bantu Kecutkan Fibroid Yang Dicadangkan Oleh Pakar Sakit Puan Siapa tak kenal Dr Hamid Arshad? Seorang pakar sakit puan yang sangat senior dan berpengalaman. Beliau banyak berkongsi ilmu-ilmu berkaitan kesihatan wanita. Boleh follow Fb Dr Hamid Arshad. Wanita memang makhluk yang sangat special. Kalau time hari ibu, macam-macam kelebihan ibu diketengahkan. Wanita ni sifatnya lembut, tapi keazaman sangat kuat. […]

Read more

Bolehkah Fibroid Dikecutkan Tanpa Pembedahan?

Bolehkah Fibroid Dikecutkan Tanpa Pembedahan? Saya telah dihubungi oleh seorang gadis berumur 22 tahun, yang disahkan mempunyai fibroid sebesar 7cm. Dan doktor mencadangkan agar rahim dia dibuang. OMG!!! memang sangat terkejut la kan, umur begitu muda dan belum kahwin tapi doktor cadangkan nak buang rahim. Tapi, bagi saya memang sangat aggresif la doktor tu kalau nak terus buang rahim. Jadi, […]

Read more

Adakah Produk Kecantikan Yang Anda Guna Penyebab Fibroid?

Adakah Produk Kecantikan Yang Anda Guna Penyebab Fibroid? Anda suka kulit cantik tak? Tentu nak kan, kulit yang cantik? Sanggup buat apa saja untuk dapatkan kulit cantik. Salah 1 caranya ialah dengan makan suplemen. Tapi ramai yang takut nak makan suplemen, katanya takutlah benda masuk dalam perut ni. Jadi, alternatifnya juga skincare atau pun produk kosmetik. Katanya kalau skincare atau […]

Read more

Stress Berterusan Mungkin Penyebab Fibroid Berulang Walaupun Dah Dibedah. Apa Kaitannya?

Stress Berterusan Mungkin Penyebab Fibroid Berulang Walaupun Dah Dibedah. Apa Kaitannya? Pagi-pagi lagi saya dihubungi oleh seorang wanita yang mengalami masalah fibroid dan akan menjalani pembedahan untuk buang fibroid tak lama lagi. Tapi dia terlalu takut risiko pembedahan sedangkan doktor yang merawatnya cakap supaya jangan risau kerana semuanya akan ok. Mana boleh rasa ok kan, bila dia baca di internet […]

Read more

Ramai Wanita Dah Kecutkan Fibroid Tanpa Pembedahan. Rupanya Ini Rahsia Mereka..

Ramai Wanita Dah Kecutkan Fibroid Tanpa Pembedahan. Rupanya Ini Rahsia Mereka.. Fibroid adalah sejenis ketumbuhan tak bahaya yang sangat kerap berlaku pada sistem pembiakan wanita, yang melibatkan dinding rahim. Fibroid ni boleh jadi banyak saiz. Walaupun pada asalnya fibroid tak bahaya, tapi ada 1% kes fibroid yang boleh bertukar jadi kanser. Begitu juga, wanita yang ada fibroid terdedah kepada kanser […]

Read more

Cara Kecutkan Fibroid Dari 7cm ke 2cm Dalam Masa Seminggu

Cara Kecutkan Fibroid Dari 7cm ke 2cm Dalam Masa Seminggu Hasnah tak sabar-sabar menanti kehadiran sepupunya, Rita yang paling rapat dengannya sejak kecil yang akan pulang dari US hari ini. Rumahnya akan menjadi kunjungan pertama Rita kerana suami Hasnah yang akan menjemputnya di lapangan terbang. Dah tentu anak-anak Hasnah turut serta. Lagipun Rita pulang bersama suaminya, mat saleh yang ditemui […]

Read more