Tag Archives: featured

Sanggup Menderita Anxiety, Tak Dapatkan Rawatan Takut Dilabel Gila

Sanggup Menderita Anxiety, Tak Dapatkan Rawatan Takut Dilabel Gila Patutlah macam bising2 pasal anxiety semalam. Rupanya sebab Diana Danielle yang share pengalaman dia yang mengalami anxiety. Anxiety ni walau kita cerita macammana pun, orang tak rasa memang takkan faham. Orang tengok macam sihat, tapi dalaman tu hanya orang tu yang rasa. Walaupun tahap keterukan mungkin berbeza, tapi sakit sangat walaupun […]

Read more

7 Tanda Anda Berisiko Menghidap Kencing Manis. No 5 Paling Tak Disangka

7 Tanda Anda Berisiko Menghidap Kencing Manis. No 5 Paling Tak Disangka Kencing manis ialah salah 1 penyakit kronik. Kalau kata penyakit kronik tu, sebelum sampai betul-betul kena diagnos sebagai kencing manis tu, proses tu dah bermula bertahun-tahun lamanya. Jadi, sebelum seseorang tu dikata ada kencing manis, gula dalam badan orang tu sebenarnya memang tinggi. Keadaan ini dipanggil sebagai pre-diabetes. […]

Read more

Sering Letih Secara Berlebihan Mungkin Tanda Ada Fibromyalgia

Sering Letih Secara Berlebihan Mungkin Tanda Ada Fibromyalgia Mengalami sakit badan dan kejang, sangat kerap dan dalam tempoh yang lama. Semakin hari simptom itu dirasakan makin teruk. Tapi setiap kali sakit tu datang, doktor hanya cakap sakit badan biasa. Malah, mungkin ada ujian tertentu telah dijalankan, tapi semuanya nampak macam normal. Anda mungkin menghida fibromyalgia, iaitu penyakit yang diagnosisnya dibuat […]

Read more

Ibu Bapa Merokok, Anak Yang Semput.

Ibu Bapa Merokok, Anak Yang Semput. Saya pasti semua wanita tentu harapkan pasangan dia tak merokok lepas kahwin kan? Sebelum kahwin, buat janji dulu nak berhenti merokok. Namun, lepas dah kahwin, janji tinggal janji. Stress katanya. Macam-macam nak fikir lepas dah kahwin ni. Tanggungjawab makin besar. Walaupun di pihak isteri dah usaha macam-macam cara nak bantu suami berhenti merokok – […]

Read more

Bagaimana Kanser Terjadi Dan Merebak Mungkin Mengejutkan Anda

Bagaimana Kanser Terjadi Dan Merebak Mungkin Mengejutkan Anda Kanser merupakan penyakit yang ditakuti oleh ramai orang. Selain daripada tak ada rawatan yang boleh sembuhnya penyakit ini, ia juga merupakan salah satu punca utama kematian di seluruh dunia berdasarkan statistik WHO, iaitu sekitar 13% pada tahun 2008 dan terus meningkat). Malaysia juga tak terkecuali. Kita lihat trend baru-baru ni, ramai orang terkenal meninggal […]

Read more

Bagaimana Memulihkan Hati Berlemak?

Bagaimana Memulihkan Hati Berlemak? Anda telah disahkan menghidap hati berlemak dan doktor bagitahu anda, tak ada ubat yang boleh mencairkan lemak di hati tu, hanya pemantauan sahaja untuk pastikan hati tak makin rosak. Namun, anda perlu lakukan perubahan gaya hidup dan ini boleh membantu masalah hati berlemak anda. Anda boleh baca artikel saya ini untuk info lanjut tentang hati berlemak. […]

Read more

Hati Berlemak Boleh Berparut Dan Mengecut Jika Tak Dirawat

Hati Berlemak Boleh Berparut Dan Mengecut Jika Tak Dirawat Secara normalnya, hati tidak berfungsi untuk menyimpan lemak namun adalah normal untuk hati ada sedikit lemak. Fungsi hati ialah untuk menyimpan gula yang akan digunakan jika badan tak mendapat gula yang cukup dari luar, maka gula dalam hati ni akan digunakan. Namun, jika jumlah lemak melebihi 5% daripada organ tersebut, maka […]

Read more

Kenapa Wanita Lebih Ramai Menghidap SLE?

Kenapa Wanita Lebih Ramai Menghidap SLE? Saya nak berkongsi fakta ringkas dan padat mengenai SLE, ataupun nama panjang dia Systemic Lupus Erythematosus. SLE ialah sejenis penyakit auto imun yang mana sel imun badan akan menyerang sel sendiri tanpa kawalan. Bayangkan sistem imun ni sepatutnya melindungi sel-sel badan kita, umpama askar melindungi negara tapi ini askar yang pergi serang rakyat. Itulah […]

Read more

Kalau Produk Saya Dibuat Oleh Saintis, Tentu Saya Nak Hebohkan 1 Dunia

Kalau Produk Saya Dibuat Oleh Saintis, Tentu Saya Nak Hebohkan 1 Dunia Baru-baru ni saya bersembang dengan dengan kawan-kawan lama, hebat-hebat semua mereka ni. Ramai yang buat produk sendiri dan produk dorang ada yang home made. Pendek kata mereka memilih bahan semulajadi untuk buat produk. Tapi, walaupun bahan mentah tu daripada sumber semulajadi, tapi tak semestinya organik tau. Sebab untuk […]

Read more
1 2 3 30