Produk Terbaik Untuk Kembalikan Kitaran Haid Tak Teratur

produk shaklee untuk haid tak teratur

Produk Terbaik Untuk Kembalikan Kitaran Haid Tak Teratur

Assalamualaikum semua,

Kali ni saya nak share untuk kaum wanita yang ada masalah berkaitan haid. Sebab saya banyak terima persoalan daripada kawan-kawan wanita, contohnya macam ni,

Salam Fyda,

 

Saya ada baca Fyda tulis dekat blog pasal masalah wanita, dan masalah haid tidak teratur. Saya tengok Fyda ada jual produk untuk bantu masalah ni. Boleh tak suggestkan kat saya? Saya baru berkahwin, tetapi lepas kahwin ni period saya jadi tak teratur. Orang kata kalau period tak teratur susah nak mengandung. Kalau boleh, kami nak anak cepat..

 

-Puan A

Ini adalah salah 1 jelah masalah yang saya dapat. Tapi ada banyak lagi yang mempunyai masalah yang sama.

Tak Datang Haid Hampir Setahun

Antara masalah yang paling dirisaukan oleh kaum wanita, ialah masalah haid tak teratur. Masa tu lah, jadi sedih, jadi stress. Semua benda pun tak kena. Sebabnya masalah hormon kan?

Fikiran jadi tak menentu. Takut sakit itu, sakit ini. Lagi-lagi bila orang cakap klaau haid tak teratur susah nak dapat anak. Yang baru-baru kahwin tentu risaukan? Makin fikir, makin risau, makin takut. Yelah, haid ni kan macam penunjuk aras kesuburan wanita. Jadi, kalau haid tak teratur, maksudnya kita bukanlah perempuan yang sihat.

Bila jumpa doktor, antara rawatannya ialah ubat hormon. Ubat hormon ni mungkin boleh betulkan kembali haid, tapi jika puncanya tak diselesaikan, mungkin lepas berhenti ubat hormon tu, masalah akan berulang.

Antara penyebab utama haid tak teratur ialah masalah berat badan berlebihan, namun begitu orang kurus pun ada juga yang mengalami masalah haid tak teratur. Ni kenapa pula ya?

 

produk shaklee untuk haid tak teratur

Jadi, sebenarnya bukan saja masalah berat badan saja, tapi masalah gaya hidup. Yang mana sekarang ni, paling sinonim dengan wanita ialah STRESS. Stress akan menyebabkan hormon bercelaru, jadi kitaran haid juga akan terganggu. Hormon jadi haywire, jadi tak betul. Tak kira kurus atau gemuk. Kalau orang yang berat berlebihan, lagi la tinggi risiko untuk haid tak teratur dan penyakit-penyakit lain.

Puan A nak tahu kan produk terbaik untuk kembalikan kestabilan hormon. Sebenarnya suplimen atau produk yang saya cadangkan dan saya sendiri amalkan ni, in sha Allah boleh kembalikan kestabilan hormon. Bukan saja bertindak secara langsung, tapi sebenarnya membaik pulih sel kita. Secara tak langsung, sistem-sistem badan kita pun akan jadi betul.

Saya pun tak menjamin yang jika Puan A guna produk ni pasti akan selesai masalah, cuma yang kita boleh kongsikan adalah, yakin dan tawakal pada Allah. Dan juga ikut pengalaman ramai orang, alhamdulillah kesihatan makin baik.

Untuk menjawab soalan Puan A, saya senaraikan produk yang boleh bantu untuk haid tak teratur,

1. Vivix

Vivix ni memang the best suplimen. Bukan saya je yang kata, tapi memang ramai sangat orang dah cuba Vivix ni mengakuinya.

Vivix ialah suplimen yang dibuat daripada buah-buahan yang mengandungi antioksida yang tinggi. Antioksida ni fungsinya ialah untuk mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas dan bantu baikpulih sel. Jadi, Vivix ni boleh memelihara sel supaya sentiasa muda.

Sebab tu, ramai orang yang amalkan Vivix rasa lebih sihat, lebih bertenaga.

Untuk masalah hormon tak teratur pula, polifenol dalam tumbuhan ni boleh mengatur hormon secara langsung. Sebab tu orang yang ada masalah haid tak teratur jadi ok balik lepas amalkan Vivix.

 

betulkan kitaran haid

2. GLA Complex

GLA complex ni ialah suplimen yang mengandungi (asid linoleic) Gamma Linoleic Acid yang sangat lah bermanfaat untuk bantu kawal hormon. Kalau yang glemer dikalangan wanita ialah Evening Primerose Oil yang guna mengandungi GLA.

Tapi yang specialnya GLA Complex dibuat daripada minyak borage yang mengandungi GLA yang lebih tinggi. Sebab tu, orang yang amalkan GLA memang sangat berpuas hati sebab berkesan.

GLA Complex juga boleh bantu kurangkan sakit senggugut dan menjadikan kulit lebih lembap dan berseri.

kembalikan aturan haid

3. Energizing Soy Protein

Ini ialah minuman soya yang tinggi protein. Soya mengandungi phytoestrogen yang merupakan bahan yang sangat kontroversi. Phytoestrogen dikatakan mempunyai tindakan yang sama dengan estrogen dan boleh menganggu hormon.

Namun, ramai pakar percaya tindakan phytoestrogen adalah lemah dan boleh membantu menstabilkan hormon.

produk untuk betulkan kitaran haid

4. Omega Guard

OmegaGuard ialah minyak ikan yang mengandungi omega-3. Omega-3 ialah antiradang yang mengurangkan keradangan dan juga sangat diperlukan untuk menghasilkan hormon.

Ada kajian yang mengatakan bahawa omega-3 mungkin mencegah kanser payudara dikalangan wanita.

lemak degil

5. Vitamin asas untuk badan

Selain daripada tu boleh tambah vitamin asas seperti multivitamin, B Complex dan vitamin C. Vitamin ni sangat diperlukan untuk memenuhi jurang nutrisi yang tak cukup dalam makanan harian kita.

Hidup Lebih Aktif

Perubahan gaya hidup yang lain ialah jika anda seorang yang tak aktif, perluklah buat perubahan sikit. Perlu aktif secara fizikal. Paling simple ialah banyakkan berjalan.

Aktiviti fizikal tu perlulah berterusan. Tak perlu terlampau berat, asalkan lebih aktif. Disamping tu aktif secara fizikal juga boleh membantu untuk turunkan berat badan.

Bijak Kawal Stress

Stress penyebab hormon tak stabil, atau hormon tak stabil menyebabkan stress? Mungkin juga kedua-dua ini membentuk kitaran. Bagaimana pun wanita harus bijak mengawal tekanan masing-masing.

Rehat sekejap daripada perkara yang merunsingkan anda, bercerita masalah dengan orang yang boleh dipercayai dan lakukan perkara yang anda suka antara cara untuk mengawal stress.

Tapi, ramai yang terlepas pandang keperluan zat dan mineral yang boleh bantu kawal stress dengan lebih baik.

Bagaimana Nak Dapatkan Produk Untuk Betulkan Kitaran Haid

Untuk dapatkan produk di atas dan konsultasi, anda boleh hubungi Fyda di 012 621 1883

Atau direct wasap – www.wasap.my/60126211883

Bagaimanapun, kesan produk-produk ni adalah berdasarkan tindak balas pada badan sendiri. Mungkin tindak balas pada badan orang lain, adalah berbeza. Cuma yang saya yakin, masalah haid tidak teratur boleh dirawat dan dipulihkan. Kena cari dan usaha untuk dapatkan penawarnya. Dan produk Shaklee adalah produk semulajadi, organik dan tiada bahan kimia bahaya.

Namun, adalah lebih baik jika anda mendapatkan rawatan daripada doktor dulu dan dapatkan nasihat daripada doktor. Namun, penawar untuk masalah tu memang ada, cuma kita yang perlu carinya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.