Orang Yang Makan Ubat Kolesterol Mungkin Berisiko Dapat Penyakit Jantung

makan ubat kolesterol

Orang Yang Makan Ubat Kolesterol Mungkin Berisiko Dapat Penyakit Jantung

Sekarang ni penyakit-penyakit dah tak kenal usia. Tua, muda semua boleh kena. Kalau sekarang orang muda-muda ramai meninggal kerana serangan jantung. Apa yang harus kita buat untuk jaga kesihatan jantung kita?

Jantung ialah organ yang kuat paling kuat bekerja. Kalau jantung berhenti berdegup, alamatnya matilah kita. Jantung berdenyut dalam 100,000 kali setiap hati dan mengepam hampir 2,000 gelen darah ke seluruh tubuh.

Jadi jantung sangat perlukan tenaga yang besar untuk berfungsi dengan cekap. Tenaga tersebut diperoleh dengan bantuan nutrien yang dipanggil ko-enzim Q10 (CoQ10) yang juga berperanan membantu kesihatan salur darah.

makan ubat kolesterol

Bagaimana CoQ10 Bekerja Dan Membantu Jantung Kita

CoQ10 ialah nutrien yang larut lemak yang banyak dalam mitokondria. Mitokondria ialah pusat jana tenaga dalam sel kita. Kerja CoQ10 ialah macam spark-plug, bantu mencetuskan tenaga.

CoQ10 boleh didapati dalam pelbagai makanan termasuk daging, soya, sardin, makarel dan kacang tanah. CoQ10 juga dibuat sendiri oleh badan kita, tapi bila usia makin meningkat dan faktor persekitaran yang lain, penghasilannya akan berkurang. Sebab tu, kita tengok budak-budak, remaja aktif semacam je berbanding orang-orang tua yang lebih cepat penat. Sebab CoQ10 orang2 muda masih banyak berbanding orang tua.

Saya nak kaitkan CoQ10 ni dengan masalah kesihatan banyak berlaku di negara kita. Boleh terjadi kepada orang tua, muda, kurus  atau berlebih berat badan,

Iaitu kolestrol tinggi dalam darah.

Ada banyak sebab terjadinya kolesterol tinggi. Selalunya dia datang dengan penyakit lain, termasuk kencing manis dan tekanan darah tinggi. Ada juga yang berkaitan dengan masalah tiroid.

Tapi, kebanyakan kes yang hanya melibatkan kolesterol semata-mata.

Kolesterol ni dia diperlukan oleh badan kita  Sebab itu dia dibuat oleh hati.

Tapi, selalunya kita terlebih makan kolesterol. Jadilah kolesterol tinggi dalam badan kita. Dan ditambah pula proses pengoksidaan yang berlaku dalam badan. Kolesterol yang baik pun dah jadi jahat.

Bila kolesterol tinggi, untuk mengurangkan risiko penyakit jantung dan salur darah, seseorang tu perlu makan ubat. Antara pilihan ubat yang utama ialah kumpulan statin. Statin ni dia kerja dengan kurangkan penghasilan kolesterol dalam hati.

Secara tak langsung dia dah mengacau fungsi hati untuk buat kolesterol. Tapi, amatlah tak sesuai kalau kita tetap tak boleh tinggalkan makanan tinggi lemak dan kolesterol atau tinggi gula.

Dan memang diketahui bahawa statin mampu beri kesan kepada fungsi hati. Namun, dikatakan jenis statin yang baru mempunyai kesan yang lebih baik kepada hati.

Tapi, statin juga menghalang pembentukan CoQ10. Bila CoQ10 makin kurang, seseorang tu cepat penat, otot pun cepat sakit dan lenguh dan jugak yang paling dirisau ialah masalah jantung.

Tapi, kalau memang dah ada kolesterol tinggi, perlu juga bantuan statin untuk kolestrol.

Jadi, berbalik kepada asasnya. Sebelum anda dapat kolesterol tinggi tu jaga diri, jangan bagi ada penyakit. Amalkan gaya hidup sihat, jaga pemakanan, bersenam yang sederhana dan juga makanan tambahan. Sebab memang hampir mustahil untuk dapatkan nutrisi yang cukup daripada makana semata-mata walaupun kita memang dah jaga makan kita. Apa lagi kalau tak jaga makan dan tak aktif.

Dan sangatlah penting untuk orang yang makan ubat statin dapatkan secukupnya CoQ10 untuk meningkatkan tenaga dan juga untuk jaga kesihatan jantung.

Bagaimana Dapatkan CoQ10 Secukupnya?

Daripada makanan kita selalunya dapat CoQ10 kurang daripada 10mg sehari. Kajian menunjukkan sebanyak 100mg CoQ10 yang tinggi daya serapan memberikan manfaat kesihatan kepada tubuh. Tetapi, jika anda sedang makan ubat statin atau mempunyai penyakit, mungkin anda perlukan dos yang lebih tinggi.

Untuk dapatkan 100mg CoQ10, anda perlu makan 3kg daging sehari atau 100 cawan brokoli rebus atau 100 sudu minyak jagung atau 3.3kg mentega kacang,

Atau hanya sebiji CoQ-Trol Plus sehari.

CoQ-Trol Plus Produk Shaklee Dengan Formulasi Baru

Dulu produk ni dah pernah ada, tapi sekarang dimunculkan semula dengan formulasi baru. Keistimewaan produk baru ini ialah:

1. Kepekatan CoQ10 yang tinggi iaitu 100mg

2. Ditambah dengan 2mg resveratrol

3. Ditambah 5mg tokoferol sebagai antioksida

4. Sistem penyerapan yang dipaten dengan minyak zaitun untuk meningkatkan penyerapan.

5. Bebas gluten

merawat penyakit jantung

Untuk dapatkan produk ni, anda boleh hubungi Fyda dengan wasap di www.wasap.my/60126211883

Atau isi borang di bawah dan saya akan hubungi anda secepat mungkin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *