Ibu Bapa Merokok, Anak Yang Semput.

cara mudah berhenti merokok

Ibu Bapa Merokok, Anak Yang Semput.

Saya pasti semua wanita tentu harapkan pasangan dia tak merokok lepas kahwin kan? Sebelum kahwin, buat janji dulu nak berhenti merokok. Namun, lepas dah kahwin, janji tinggal janji.

Stress katanya. Macam-macam nak fikir lepas dah kahwin ni. Tanggungjawab makin besar.

Walaupun di pihak isteri dah usaha macam-macam cara nak bantu suami berhenti merokok – dari belanja makanan sedap, belikan chewing gum, bagi poster, ceramah, tazkirah, tapi jawapan suami – I masih mencuba, rasanya belum sedia.

Bila isteri mengandung, dia paling happy. Ingatkan lepas dapat anak boleh lah berhenti merokok bila tengok baby, main ngan baby. Rupanya berhenti merokok dalam rumahnya. Bila masuk rumah, dengan baju bau rokok dengan badan bau rokok sibuk nak dukung baby.

NO! NO!

 

Geram tak?

JANJI TINGGAL JANJI!

cara mudah berhenti merokok

Kecewa sangat dengan perangai dia. Nak marah, nak mengamuk.  Tapi nak buat macam mana, dia tu suami kita dan kita dah tentulah sayang dia. Walaupun tak bagi dukung anak, sampai bergaduh-gaduh, tapi anak tu tetap juga nak dukung dengan bapa dia.

Bukan tanak bagi, tapi walaupun merokok kat luar rumah, jauh dari anak tapi bau dan asap rokok tu tetap melekat kat baju dan seluar suami.

Bila dia dukung anak, budak tu pula terbatuk–batuk. Racun dalam rokok tu pun ikut masuk dalam paru-paru baby. Sampai semput budak tu dibuatnya. Dahlah paru-paru baby tak berapa matang lagi.

Kesudahannya budak tu terdedah dengan risiko asma, walaupun dalam keluarga kita dan suami tak ada pun sejarah asma. Selalu masuk wad, selalu kena bawa pergi nebuliser.

Kesian anak…

Padahal kita pun tahu punca dia jadi macam tu. Memang susah nak berhenti merokok, tapi sebenarnya takda pilihan lain untuk pastikan anak terus sihat melainkan suami perlu berhenti merokok.

Hati ibu mana tak meruntun, bagai disiat-siat bila tengok anak menangis meraung – raung setiap kali sesi nebulizer. Belum lagi kalau masuk wad dengan segala wayar berselirat.

Itulah, dipendam mati mak diluah mati ayah. Bagaimana nak berunding dengan suami supaya terus berhenti merokok sedangkan kita pun tahu dia juga berusaha.

Ada Pilihan Lain Yang Ibu-Ibu Boleh Pilih?

Suami ketagih merokok tapi anak memang tak boleh dekat dengan asap rokok. Kalau orang lain merokok, boleh la kita jauhi tapi kalau bapanya sendiri?

In sya Allah, setiap masalah ada penyelesaiannya. Jangan pernah berhenti berdoa, bangun malam bangun tahajud minta Allah lembutkan hati suami dan mudahkan jalan untuk dia berhenti merokok.

Sebab tentulah kita nak anak-anak membesar dengan sihat kan?

Kalau asyik sakit je, asyik masuk wad. Kita pun susah hati. Lagipun, masalah di paru-paru boleh menjejaskan otak. Sebab paru-paru tak boleh bekalkan oksigen secukupnya, risikonya mungkin boleh bermasalah pada otak anak itu.

Cara Paling Cepat Dan Senang Berhenti Merokok.

Tahukah anda, sebenarnya ada cara mudah yang boleh menyebabkan si dia berhenti merokok dengan rela hati, malah tak sanggup lagi nak sentuh rokok dah.

Cukup senang!

Dapatkan sebotol Vivix dan suaplah ke mulut suami anda setiap hari. Kalau dia tak mau, boleh masukkan 1-2 sudu Vivix ke dalam minuman suami atau bancuh buat minuman terus.

ubat berhenti merokok

 

In sya Allah ramai orang dah berhenti merokok lepas amalkan Vivix, malah tak sanggup dah nak merokok balik sebab rasa rokok tu pahit dan kesihatan badan pun makin baik.

Tempoh masanya saya tak boleh pastikan. Tapi in sya Allah dalam masa kurang lebih seminggu, anda akan dapati ada perubahannya. Dengan penggunaan yang konsisten, insya Allah dengan rela hati, suami buang dan loya bila tengok rokok.

Bila merokok, deria bau dan deria rasa kita turut rosak. Itu yang jadi ketagih tu.

Vivix bantu repair semula kerosakan sel deria bau dan deria rasa supaya kembali normal.

Bila deria bau dan deria rasa jadi normal semula, perokok tegar akan mula bau asap rokok tu busuk dan rasa rokok tu meloyakan. 

Best kan?

Vivix ni alhamdulillah dah terbukti berkesan membantu ramai perokok terus berhenti habit yang tak sihat ini.

Testimoni Puan Aisyah yang memberikan suaminya Vivix untuk menghentikan habit merokok suaminya, dan Alhamdulillah ia berkesan!

“My Hubby dah tak boleh smoking dah.

Sesak dada walaupun sepam je..

Sebenarnya niat asal bagi Vivix nak suruh dia cepat pulih dari soft tissue injury..

Tak sangka pulak tang rokok tu membantu..

Alhamdulillah!”

Sekarang dah teruja?

Harganya cuma RM 475 untuk sebotol Vivix.

Kalau beli minima 2 botol, dapat percuma jadi ahli Shaklee dan terus dapat harga ahli yang jauh lebih murah.😀

 

Bagaimana Nak Bantu Anak Supaya Lebih Sihat

Lepas bapanya dah berhenti merokok, tentu kita nak anak juga makin sihat kan? Mana lah tau masih ada kesan-kesan daripada asap rokok dalam paru-paru dia tu.

So, saya cadangkan bagi OmegaGuard kepada anak. OmegaGuard ni minyak ikan tulen dengan gred farmaseutikal yang mempunyai kesan anti radang.

Apabila kanak-kanak kena serangan asma, saluran pernafasannya akan membengkak dan penuh dengan kahak. Ini menyempitkan saluran pernafasan dan menjadikan dia sesak nafas. OmegaGuard membantu kurangkan kahak dan bengkak ini kerana tindakan antiradangnya.

Sebelum anak anda sekali lagi sesak nafas hanya sebab bau rokok pada baju ayah dia lebih baik lah bertindak sekarang. Sebab jika terlalu kerap anak sesal nafas, lama-lama boleh merosakkan saluran pernafasannya.

Kita tentulah nak 1 keluarga yang sihat dan ceria kan?

anak asma

Bagaimana Nak Order Vivix Dan OmegaGuard

 

Caranya senang sahaja, cuma hubungi Fyda di 012 621 1883, atau direct wasap

www.wasap.my/60126211883

www.wasap/my/60126211883

www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.