Cuaca Panas Menyebabkan Migrain. Ini Cara Wanita Ini Kawal Sakit Kepala

sakit migrain

Cuaca Panas Menyebabkan Migrain. Ini Cara Wanita Ini Kawal Sakit Kepala

Migrain adalah masalah yang tak asing lagi dikalangan orang zaman sekarang, terutamanya kaum wanita. Jika berlaku migrain, itu bermakna sistem kat kepala kita ada masalah.

Migrain ni ada banyak penyebabnya, antaranya ialah:

  • Stress
  • Hormon
  • Kurang air
  • Keturunan
  • Pemakanan

Yang di atas ni ialah puncanya, tapi orang tak sedar sebenarnya bila badan kita mengalami kesakitan bermaknn sistem kat situ mungkin dah kurang fungsinya kerana banyak sel-sel yang tak dapat menjalankan fungsi.

So, apa yang kita boleh buat untuk mengawal migrain ialah bantu baik pulih semula sel supaya dapat mengawal atur aktiviti pada bahagian kepala tu. Sebab migrain yang tak dirawat mungkin boleh membawa kepada komplikasi lain.

sakit migrain

Bagaimana bahan dalam #Vivix ni membantu dalam baiki migrain?

Macam ni tau, polifenol ialah sebatian dalam tumbuhan yang sangat bermanfaat untuk kesihatan manusia. Polifenol ni bantu sehingga membaikpulih DNA. Dalam kepala kita ada saluran darah kan. Jika sakit kepala, bermakna ada masalah pada salur darah itu.

Vivix bantu baiki satu per satu sel di salur darah itu. Ia melancarkan peredaran darah. Keadaan akan jadi makin baik. Tapi, kena ingat Vivix ni bukanlah ubat tahan sakit, walaupun ada fungsinya untuk kurangkan keradangan.

Jadi, kesihatan sel akan dibaikpulih hari demi hari. Mungkin anda akan perasan kurang dah kena migrain. Bukan minum sekali terus baik, tetapi perlu diamalkan secara konsisten.

Umpamanya kita nak baiki kereta rosak dan perlu di overhall. Kita tak boleh pergi kedai tayar dan tukar tayar je. Tentulah tak elok pun kereta kita. Apa yang kita kena tukar ialah enjin. Bila dah tukar enjin, jadilah kereta kita macam yang baru.

Macam tu juga badan kita, bila sel-sel semua dah elok, salur darah pun jadi elok, aliran darah pun akan jadi elok. Seterusnya badan kita jadi lebih sihat dan in sha Allah akan bebas daripada migrain. Sebab kita dan jaga dari bahagian akarnya.

In sha Allah.

tips sembuhkan migrain

Nak cuba Vivix Untuk Kesihatan Anda

Jika anda nak dapatkan Vivix atau nak info lanjut, hanya 1 langkah sahaja iaitu, hubungi saya sekarang…

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883
WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).

Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.