Category Archives: Kanser

Stress Berterusan Mungkin Penyebab Fibroid Berulang Walaupun Dah Dibedah. Apa Kaitannya?

Stress Berterusan Mungkin Penyebab Fibroid Berulang Walaupun Dah Dibedah. Apa Kaitannya? Pagi-pagi lagi saya dihubungi oleh seorang wanita yang mengalami masalah fibroid dan akan menjalani pembedahan untuk buang fibroid tak lama lagi. Tapi dia terlalu takut risiko pembedahan sedangkan doktor yang merawatnya cakap supaya jangan risau kerana semuanya akan ok. Mana boleh rasa ok kan, bila dia baca di internet […]

Read more

Wanita Yang Ada Masalah HAID TAK TERATUR Sila Ambil Perhatian. Ada Kajian Kaitkannya Dengan Kanser

Wanita Yang Ada Masalah HAID TAK TERATUR Sila Ambil Perhatian. Ada Kajian Kaitkannya Dengan Kanser Wanita ialah makhluk yang unik dan istimewa. Setuju tak? Sebab tu sekarang ni hangatnya isu golongan 1 lagi nak jadi perempuan. Macam-macam la alasan. Jiwa wanita terperangkap dalam badan lelaki laa.. Ade-ade je. Agak-agak kalau dia diberi masalah yang dihadapi oleh wanita, nak tak dorang […]

Read more

Kerap Tersedak Dan Muntah Semasa Makan Mungkin Petanda Kanser Esofagus

Kerap Tersedak Dan Muntah Semasa Makan Mungkin Petanda Kanser Esofagus Sejak akhir-akhir ini ramai sangat orang disahkan menghidap kanser. Tak terkecuali artis-artis. Ketika seorang penyanyi wanita sedang berjuang melawan kanser limfoma (doakan yang terbaik untuk beliau dan semoga cepat sembuh), kita terima berita menyedihkan – kematian seorang pelakon dan pelawak yang berbakat kerana kanser esofagus. Al-Fatihah.. Kanser esofagus ini sangat […]

Read more

Tuala Wanita Penyebab Kanser Pangkal Rahim : Mitos Atau Fakta

Tuala Wanita Penyebab Kanser Pangkal Rahim : Mitos Atau Fakta Bila isu tuala wanita timbul dan dikatakan punca kanser serviks, wanita jadi panik. Isu ini ialah salah 1 isu kontroversi sebenarnya, terutamanya lepas keluar pad-pad mengandungi herba yang didakwa boleh mencegah kanser serviks. Katanya kerana tuala wanota pakai buang dibuat daripada kertas kitar semula dan  menggunakan bahan kimia yang boleh […]

Read more

5 Cara Fibroid Menjejaskan Kesuburan Dan Mengurangkan Peluang Hamil

5 Cara Fibroid Menjejaskan Kesuburan Dan Mengurangkan Peluang Hamil Rupanya fibroid adalah ketumbuhan biasa yang berlaku dikalangan wanita. Ada yang memang tak tahu bahawa dia ada fibroid sebab tiada apa-apa simptom dan tidak pernah diperiksa. Antara sebab fibroid dikesan dialah bila wanita itu cuba untuk mengandung, tapi gagal berkali-kali. Fibroid adalah salah 1 penyebab masalah kesuburan di kalangan wanita. Fibroid […]

Read more

Pengalaman Bebas Kanser Serviks Sebelum Sempat Kemo

Pengalaman Bebas Kanser Serviks Sebelum Sempat Kemo Kanser serviks adalah antara kanser yang mudah dikesan melalui ujian saringan. Ujian saringan untuk kanser serviks ialah Pap Smear. Saya pernah join kursus kanser serviks dengan seorang pakar dari Singapura. Punyalah pakar prof tu, sampai dia tengok je serviks tu, dia boleh suspek tu ialah kanser. Tak perlu buat ujian dah. Kanser serviks […]

Read more

Punca Kanser Paru-Paru Dan Cara Menghindarinya

Punca Kanser Paru-Paru Dan Cara Menghindarinya Baru-baru ni ada seorang lelaki yang berniat untuk berhenti merokok selepas kelahiran anaknya selepas saya bagi nasihat mengenai rokok. Alhamdulillah.. Ramai ibu bapa yang fikir bila mereka merokok jauh daripada anak, anak itu tidak terdedah kepada bahaya rokok. Sebenarnya anak itu tetap mengalami risiko yang tinggi pada paru-parunya, terutama bayi yang masih kecil, dengan […]

Read more

Teh Tarik Madu, Penuh Nikmat Tapi Boleh Jadi Minuman Potong Kaki

Teh Tarik Madu, Penuh Nikmat Tapi Boleh Jadi Minuman Potong Kaki “Minuman potong kaki..” Gelaran yang suami berikan masa kami menikmati teh madu yang popular di kampung kami. Apa taknya, walaupun namanya teh madu, tapi resepi dia fuhhh.. susu pekat manis pun termasuk dalam senarai resepi. Sama juga konsepnya dengan teh tarik lah. Siapa tak pernah minum teh tarik seumur […]

Read more

Benarkah Vitamin Shaklee Boleh Menyembuhkan Kanser?

Benarkah Vitamin Shaklee Boleh Menyembuhkan Kanser? Mungkin sebab produk Shaklee makin mendapat publisiti dan makin ramai yang rasa keberkesanan produk ini, saya kerap terima pertanyaan tentang rawatan penyakit dengan produk Shaklee, termasuk kanser. Baik dari orang di luar sana, atau daripada ahli Shaklee sendiri. Mungkin ada customer yang tanya mereka. Sudah diterangkan dan dijelaskan dalam group kami, bahawa produk Shaklee […]

Read more
1 2 3 4