Apa Yang Orang Malaysia Buat Sampai Obesiti No.1 Di Asia?

obesiti penyebab kanser

Apa Yang Orang Malaysia Buat Sampai Obesiti No.1 Di Asia?

Walaupun sekarang industri makanan kesihatan makin meningkat, namun ada juga orang yang menentang keperluan makanan kesihatan atau suplemen. Sebab kata mereka, kita boleh dapat vitamin yang cukup dalam makanan kita.

Setiap orang ada pendapat dan kajian yang mereka pegang, tapi bagi saya vitamin dalam bentuk suplimen bukan lagi pilihan zaman sekarang ni, tetapi dah jadi keperluan.

Nak tau kenapa? Teruskan baca ya..

obesiti penyebab kanser

Tubuh Kita Tidak Boleh Membuat Nutrien Tertentu

Saya asalnya pelajar sains tulen. Jadi sejak sekolah lagi saya tahu badan kita terbina daripada asas iaitu sel. Untuk bentuk badan kita ni, perlukan trillion sel atau mungkin zillion atau tak tau apa lion lion dah. Nak cakapnya banyak sangat sel kita.

Daripada sel ini akan bergabung menjadi tisu, daripada tisu menjadi organ, daripada organ yang berlainan ini bergabung menjadi sistem yang kompleks. Daripada sistem inilah wujudnya organisma hidup iaitu manusia.

Sel ni, walaupun kecil dan memang tak nampak dilihat oleh mata kasar, namun untuk berfungsi dengan normal sel memerlukan pelbagai nutrisi. Justeru, apa yang kita makan, nutrisi yang kita ambil sangat memberikan kesan kepada sel kita.

Vitamin adalah sebatian penting untuk kehidupan, kerana badan anda tidak dapat mengeluarkan beberapa nutrien penting, ia perlu mengambil dari makanan yang kita makan dan baguslah jika kita mampu makan yang seimbang dan cukup dengan nutrien setiap hari.

Untuk tempoh yang lebih lama nutrien yang tepat memberi kesan kepada kesihatan kita dan mampu mengurangkan risiko mencegah yang berkaitan dengan pemakanan dan gaya hidup yang tak sihat termasuk sakit jantung, kencing manis, kanser dan lain-lain lagi.

2. Pencegahan Penyakit Utama

Banyak kajian menunjukkan bahawa penyakit kronik boleh dicegah dengan gaya hidup yang sihat, ini termasuklah pengambilan nutrisi yang sihat dan cukup. Sekiranya kita tidak makan dengan baik, tidak bersenam, maka kita peluang untuk penyakit kronik adalah lebih tinggi seperti penyakit jantung, kencing manis dan juga kanser.

Jika anda menonton video di atas, dengan pemakanan yang betul, banyak penyakit boleh dicegah, diantaranya:

  • 80% Penyakit Jantung pada wanita boleh dicegah. # 1 pembunuh di AS
  • 60% kematian yang berkaitan dengan Kanser boleh dicegah. # 2 pembunuh di AS
  • 90% daripada Diabetes Jenis 2 boleh dicegah.

3. GMO, Toksik dan Makanan Segera

Ramai orang banding zaman sekarang dengan zaman dulu. Dulu tok nenek kita tak perlukan suplimen pun. Tapi hakikatnya kita kena akui bahawa orang zaman dulu tanam sayur sendiri, bela ayam sendiri, tangkap ikan sendiri. Apa yang mereka masukkan dalam perut mereka sediakan daripada bahan mentah dan mereka tahu baja apa yang dia guna, ada racun serangga ke racun rumpai ke.

Kita sekarang ni, baik tinggal di kampung atau di bandar jarang yang tanam sayur sendiri untuk makan. Bila kita beli kat kedai, beli kat pasar kita tak tahu sumber makanan tu dari mana, macammana ditanam – guna baja apa, ada racun serangga ke racun rumpai je.

Teknologi makanan yang paling berkembang sekarang ialah GMO dan makanan GMO ni ada kontroversi walaupun walaupun ada yang kata makanan GMO tidak memudaratkan kesihatan.

Untuk orang yang sibuk, tak sempat masak pula makanan segara dah jadi menu utama. Makana segera ni, tahu-tahu jelah – nutrisi tak seimbang, tinggi gula, garam dan lemak trans.

Kenapa Kita Perlu Suplemen, Walaupun Dah Makan Makanan Sihat

Malaysia adalah pemegang rekod pesakit diabetes paling ramai di Asia Tenggara, status obesiti paling tinggi di Asia.

Dalam kajian semasa, hasilnya menunjukkan peningkatan jumlah beban Malaysia dengan penyakit kencing manis, yang purata 200,000 dewasa setiap tahun. Malahan sekarang ni, orang-orang muda yang ramai menghidap kencing manis, termasuk remaja berusia 18 tahun, dah makin meningkat.

Walaupun kita cuba untuk makan sihat, berjalan 10,000 langkah setiap hari, terdapat banyak faktor yang akan memberi kesan kepada kesihatan kita. Ada yang kita boleh elak dan ada yang tak boleh, namun kita boleh buat sesuatu.

Anda dah tahu kan, kesihatan badan kita bergantung kepada kesihatan sel. Sel kita ni bolehlah diumpamakan sebagai kilang dan perlukan nutrisi tertentu untuk buat kerja. Jika tak cukup nutrien tu, maka kilang ni tak boleh bekerja. Jika kilang takda kerja, boleh kena tutup kan?

Itulah yang berlaku. Kekurangan nutrien ni boleh rosakkan sel dan jika terlalu banyak sel yang rosak, maka tahap kesihatan kita pun akan terjejas.

Ada benda dikeliling kita yang mengurangkan vitamin dalam badan tanpa kita sedar. Contohnya pencemaran. Bahan toksik dari kenderaan boleh mengurangkan tahap vitamin C dalam tubuh kita. Kita boleh tinggal di kampung bersih yang cantik, tetapi 99% mustahil untuk tinggal di tempat yang bersih dan sangat alami pada abad ini, kerana kebanyakan kita bekerja di bandar besar seperti Kuala Lumpur, Shah Alam dan Pulau Pinang. Mari kita lihat semua faktor ini.

Di kampung pula cabarannya lain. Pesakit diabetes paling ramai adalah di Kedah dan Negeri Sembilan. Kedah dan Negeri Sembilan bukanlah bandar sangat, kebanyakannya masih kampung, jadi mengapa mereka penghidap diabetes paling tinggi dan kegemukan pun paling tinggi. Mungkin kah sebab pemakanan? Atau kehidupan yang kurang aktif.

Vivix Shaklee : Polifenol Untuk Kesihatan Sel Kita

Resveratrol ialah salah 1 polifenol yang merupakan bahan kimia yang bermanfaat kepada kesihatan yang boleh didapati daripada tumbuhan. Istilah resveratrol pertama kali digunakan pada tahun 1939 oleh Michio Takaoka bagaimanapun ia tidak begitu popular, sehingga pada tahun 2006, Dr David Sinclair, dari sekolah perubatan Harvard menerbitkan sebuah jurnal mengenai alam.

Beliau telah menjalankan kajian kepada tikus dan membuktikan bahawa resveratrol boleh meningkatkan survival tikus tersebut, walaupun telah diberikan makanan tinggi kalori. Selepas itu, resveratrol sebagai anti-penuaan berfungsi pada tahap selular menjadi begitu popular.

Bolehkah anda bayangkan bahawa wanita Perancis tidak gemuk, walaupun mereka makan diet tinggi lemak?

Rahsia merekaa ada pada Red Wine. Dr Sinclair ada menyebut bahawa lebih baik untuk minum 300 GELAS ANGGUR SETIAP HARI.

Takkanlah nak minum wine sampai 300 gelas! Memang tak makan dah benda lain kan. Lagipun wain sangat mahal walaupun anda kaya seperti Sultan Brunei, dan orang Islam pun tak dapatlah nak menikmatinya.

Rupa-rupanya rahsianya pada resveratrol! Bukan red wine semata-mata.

VIVIX: 10X Lebih Berkuasa Daripada Resveratrol Sahaja.

Shaklee Corporations telah bekerjasama dengan Dr David Sinclair untuk menghasilkan, cecair paten khusus yang dipanggil VIVIX..

Vivix adalah gabungan resveratrol-polyphenol, yang mengandungi 4 bahan super, anggur muscadine, elderberries Eropah, lobak ungu dan polyganum cuspidatum. Vivix mengandungi kepekatan tinggi ellagitannins dan asid ellagic.

Vivix ni memang berbeza dengan suplimen yang mengandungi resveratrol sahaja.

Produk anti-penuaan selular ini mempunyai beberapa manfaat kesihatan yang termasuk:

  • Membantu dan melindungi DNA selular
  • Pengawal selia genetik impak untuk melawan penuaan selular
  • Menggalakkan biogenesis mitokondria, dengan meningkatkan tenaga sel
  • Mengurangkan protein AGE
  • Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
  • Menyokong kesihatan otak
  • Meningkatkan sistem imun
  • Menggalakkan panjang umur selular
  • Antioksidan yang lebih tinggi untuk melawan radikal bebas

Testimoni Vivix: Mengurangkan risiko Kanser, Stroke dan Diabetes

Terdapat banyak testimoni, di Malaysia kita mempunyai beberapa video, yang menunjukkan kesihatan mereka semakin baik, dari penyakit menjadi sihat, kesihatan yang lebih baik.

Bayangkan saja, keluarga Shaklee kami, terutamanya ayah dan ibu mereka, semakin baik, lebih bertenaga selepas mengambil Vivix.

Oleh itu, tidak ada keraguan, dengan sokongan dari ujian klinikal, penemuan saintifik yang diterbitkan, Vivix adalah suplemen terbaik yang anda perlukan sehari-hari.

Dapatkan VIVIX SHAKLEE anda SEKARANG

Dapatkan vivik anda hari ini. Anda boleh mengklik pautan di bawah untuk bayaran dalam talian, di mana Shaklee akan menghantar Vivix anda ke rumah / pejabat anda.

Hubungi kami sekarang, kami akan menghantar Vivix anda. Kami menerima COD di sekitar Kota Kinabalu, Putatan dan Penampang.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Fyda – 012 621 1883, atau direct wasap

www.wasap.my/60126211883/vivix

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.