11 Perkara Yang Kita Perlu Tahu Kalau Tak Mahu Nyanyuk Bila Tua

elak nyanyuk

11 Perkara Yang Kita Perlu Tahu Kalau Tak Mahu Nyanyuk Bila Tua

Apa-apa penyakit kat dunia ni, mesti orang nak kaitkan dengan keluarga, termasuk lah penyakit nyanyuk ataupun Alzheimer.

Jantina dan sejarah keluarga boleh mempengaruhi risiko Alzheimer. 

Tentu ada yang risau kan? Sebab itu ialah faktor yang kita tak boleh ubah. Jadi kalau kita adalah wanita dan ada ahli keluarga yang nyanyuk, adakah kita tunggu masa je?

Tidak, benda ni tak semudah itu. Ada banyak faktor risiko lain yang mungkin boleh kita kawal dan ubah.

elak nyanyuk

11 Perkara Ni Kita Perlu Jaga Untuk Elak Nyanyuk

1. Stress yang kronik dan hormon kortisol yang tinggi.

2. Kemurungan atau depression

3. Berat badan berlebihan dan obesiti

4. Kencing manis

5. Pemakanan yang tinggi dengan lemak tepu

6. Pemakanan yang rendah vitamin dan asid lemak omega-3. Kurang lemak baik juga menyebabkan kurangnya acetyl kolina yang membantu otak mentafsir maklumat dengan cepat dan berkesan.

7. Toksin di persekitaran

8. Kurang bersenam

9. Kurang aktiviti yang memerlukan penggunaan otak

10. Kurang berinteraksi dengan orang lain

11. Gaya hidup tak sihat- termasuk merokok dan pengambilan alkohol. 

Sebenarnya proses nak jadi nyanyuk tu ambil masa yang agak lama sebab bila 1 bahagian sel otak rosak, bahagian lain yang akan mengimbangkan bahagian yang rosak itu. Jadi, walaupun ada bahagian yang rosak, otak masih boleh berfungsi. 

Namun, jika kerosakan pada sel otak tu berterusan, akhirnya keradangan dan menyebabkan lebih banyak sel rosak.

Mencegah Lebih Baik Daripada Mengubati

Semua orang tahu ungkapan ini, tapi soalnya bila nak cegah tu? Pencegahan itu sepatutnya berlaku sebelum simptom tu muncul. Walaupun ada juga kajian yang menunjukkan bahawa bila simptom tu muncul, mungkin perubahan gaya hidup boleh memberi manfaat juga.

Orang yang mengambil berat tentang kesihatan otaknya dari usia muda, ketika berumur 30an atau 40an sebenanya bukan membantu diri sendiri sahaja, tetapi juga merupakan pertolongan yang sangat besar kepada anak-anak kerana bila kita tua dalam keadaan sihat, anak-anak kurang benda yang perlu dirisaukan. 

Macamana Nak Mengatasi Atau Mengurangkan Masalah NYANYUK?

Ada banyak cara lah nak atasi masalah nyanyuk ni. Antara yang paling penting ialah jaga sel-sel otak melalui nutrisi yang baik.

Antara nutrisi yang penting untuk jaga sel ialah RESVERATROL.
RESVERATROL adalah antara bahan yang boleh diserap terus oleh otak.
RESVERATROL akan membaiki semula sel-sel otak yang telah rosak dan ia dapat mengurangkan atau melambatkan proses NYANYUK.
Jika anda ingin melambatkan proses penuaan, anda mesti dapatkan suplimen RESVERATROL sekarang.
Kat mana nak dapatkan RESVERATROL ni?

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Resveratrol ialah salah 1 bahan dalam polifenol yang terdapat dalam Vivix ini.

 

elakkan nyanyuk

Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Tersenarai di atas adalah kebaikan, khasiat dan manfaat Vivix. Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Penjelasannya; Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel.

Vivix membantu menguatkan sel tubuh.Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan

Bagaimana Nak Bantu Rawat Masalah Hormon

Amalkan Vivix Shaklee yang membantu membaikpulih dan melindungi sel daripada kerosakan dan juga membantu mengembalikan keseimbangan hormon secara langsun

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883
WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).

Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.