Warga Emas Malaysia Makin Banyak Penyakit, Ini Yang Mereka Perlukan..

masalah kesihatan warga emas

Warga Emas Malaysia Makin Banyak Penyakit, Ini Yang Mereka Perlukan..

Sejak acah2 nak jadi pakar orang tua, ramai orang2 yang nak dekat menopos, yang dah menopos kontek tanya pasal suplemen untuk kesihatan. Orang tua ni lain tau daripada orang dewasa. Sebab bila dah tua, secara automatik fungsi fisiologi badan akan menurun dan ditambah dengan pelbagai cabaran zaman kini yang boleh menjejaskan kesihatan.

masalah kesihatan warga emas

5 Vitamin paling penting yang untuk warga emas.

Bila usia dah meningkat, fungsi sel dah menurun, jadi kita bagi tenaga kat sel dengan VIVIX. Sel kita samalah macam badan kita. Ada sistem-sistem tersendiri untuk berfungsi. Sel perlukan makanan, perlu buat pelbagai aktiviti. Untuk buat aktiviti tersebut, sel mesti ada tenaga dan ada tempat untuk buat tenaga sendiri. Tempat jana tenaga itu dipanggil mitokondria.

Tapi, dengan peningkatan usia, bilangan mitokondria akan makin menurun. Bila bilangan mitokondria berkurang, tenaga yang dihasilkan juga berkurang. Maksudnya sel penat lah dan tak boleh buat aktiviti yang sepatutnya dengan baik. Bila sel tak dapat berfungsi dengan baik, risiko untuk mendapat penyakit adalah tinggi.

Sebab tu, dengan peningkatan usia penyakit pun duk mengintai. Tapi, sekarang kenapa dah ramai orang muda yang kena penyakit kronik ni? Sebab, sel-sel dah dirosakkan oleh banyak racun dari sekeliling kita, termasuklah makanan dan pencemaran. Apa lagi kalau yang merokok atau dekat dengan perokok. Lagilah cepat sel rosak.

ESP (Energizing Soy Protein) untuk bekalkan protein dan untuk membina otot. Orang-orang tua ni kebanyakan kurus badan sebab kurang protein. Otot pun dah tak ada. Kalau tak pun, ramai yang obes. Sebabnya kurang protein juga. Protein yang tinggi akan membina otot. Bila otot lebih banyak, pembakaran lemak akan jadi lebih berkesan.

Lagipun, ESP Shaklee adalah minuman protein yang membekalkan kesemua asid amino yang diperlukan oleh badan. Asid amino ialah asas pembinaan protein. Tapi asid amino yang cukup, protein dalam badan tak dapat dibina dengan baik. Protein ni bukan otot sahaja tapi banyak lagi kegunaan protein dalam badan kita.

masalah kesihatan warga emas

Bila usia makin meningkat juga, usus pun gerak makin lambat. Bila usus lambat bergerak, makanan atau lebih tepat najis berada lebih lama dalam badan kita. Bila najis berada lebih lama dalam usus, lebih banyak air akan diserap dan najis akan jadi lebih keras. Bila najis keras, makin susah lah untuk membuang. Bila lama tak buang air besar, perut pun jadi kembung, boleh jadi pening kepala la. Badan pun lemah-lemah. Jadi, saya cadangkan HerbLax untuk cuci usus secara total.

Multivitamin yang lengkap untuk sel – VitaLea pernah mendapat pengiktirafan sebagai multivitamin terbaik dan melalui Landmark Study, iaitu kajian orang yang konsisten dengan VitaLea selama lebih 20 tahun. Melalui Landmark Study telah terbukti bahawa kesihatan pengamal VitaLea adalah lebih baik daripada orang yang tak makan apa-apa vitamin dan orang yang makan vitamin jenama lain

Dan yang terakhir ialah minyak ikan, Omega-Guard. Omega-3 adalah asid lemak yang tak dihasilkan oleh badan kita. Jadi, memang kena dapatkan daripada makanan. Asid lemak ini penting untuk antiradang dan menjaga kesihatan jantung dan saluran darah kita. Selain itu, kandungan DHA penting untuk kesihatan otak. Kena jagalah otak supaya tak nyanyuk. Kang anak cucu sendiri pun boleh lupa. Tentu tak nak kan….?

Kalau belum tua pun, dah boleh mula amalkan, untuk pencegahan. Mencegah kan lebih baik daripada mengubat.

Untuk tempahan atau nak info lanjut, boleh hubungi Fyda – 012 621 1883

Oh ya, mesti dapat kan Vivix bulan ni juga tau, sebab ada PROMOSI istimewa selagi stok masih ada. Serius.. berbaloi sangat invest kurang lebih RM500 sebulan untuk kesihatan yang tak ternilai ni. Memang azam saya nak konsisten Vivix, tak mo skip-skip dah.Anda mungkin boleh menyelamatkan diri sendiri dan orang sekeliling anda yang berisiko untuk menghidap kanser supaya mengamalkan cara hidup yang sihat dan meningkatkan kualiti hidup. Jadi, sebar-sebarkan lah ya..

Bertindaklah segera , hubungi saya untuk info lanjut atau tempah Vivix,

Fyda – 012 621 1883 atau klik link di bawah..

http://bit.ly/2llh9rw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *