Ubat Gout Paling Mujarab Untuk Elakkan Ubat Tahan Sakit

cara merawat gout

Ubat Gout Paling Mujarab Untuk Elakkan Ubat Tahan Sakit

Gout adalah keradangan ada sendi yang disebabkan oleh pengumpulan hablur asid urik. Biasanya menyerang sendi pada ibu jari kaki dan lebih banyak berlaku dikalangan lelaki berusia 40 tahun ke atas. Sakitnya tidak selalu datang, tapi biasanya bila salah makan, sendi akan membengkak dan sangat menyakitkan.

Apakah penyakit gout?

cara merawat gout

Dari mana datangnya asid urik?

Asid urik memang dihasilkan secara normal dalam badan kita melalui penguraian sel yang telah mati. Ia juga terhasil daripada pemakanan kita, terutamanya yang mengandungi purin yang tinggi, antaranya makanan kegemaran ramai iaitu makanan laut.

Pada awalnya, sakit gout hanya dikawal dengan ubat tahan sakit sehinggalah asid urik mencapai tahap tertentu, ubat untuk menurunkan asid urik akan dimulakan. Disamping itu, pesakit juga dinasihatkan supaya pantang makanan, terutamanya makanan laut. Silap makan sikit memang sakit datang.

rawat gout

“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setia hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding. T___T

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambik tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”

~Puan Zarith Sofia

Bagaimana Vivix membantu pesakit gout?

Dalam kajian yang dimuatkan dalam Clinical Rheumatology, 2014 Nov, 26, saintis mengkali keberkesanan resveratrol (salah 1 komponen Vivix) dalam merawat gout. Tikus yang disuntik dengan bahan untuk meningkatkan asid urik dalam darahnya. Ternyata resveratrol boleh mencegah keradangan dan bengkak sendi dan turut mengurangkan penghasilan asid urik daripada bahan yang disuntik tadi.

ubat gout

 

Vivix bukan minuman botani semata-mata, tapi ia adalah hasil kajian bertahun-tahun yang dihasilkan daripada 4 tumbuhan yang salah satunya ialah anggur muskadin yang mengandungi sekurang-kurangnya 4 jenis polifenol yakni antioksida yang sangat hebat. Hebatkan ciptaan Allah pada sebiji anggur yang disediakan untuk kebaikan makhluknya.

Jangan Tunggu Sampai Sendi Rosak

Antara komplikasi gout ialah bengkak sendi yang tak surut bila asid urik berkumpul. Keadaan ini namanya tophi. Jika dibiarkan saja, tophi boleh merosakkan sendi sebab asid urik adalah pro-radang. Malah, kalau  asid urik ni berkumpul di bawah saraf, otot atau tendon, ketiga-tiga ini pun boleh rosak.

Selain itu keradangan ini juga boleh terjadi pada mana-mana organ. Jadi risiko untuk mendapat penyakit lain dan kerosakan sel juga sangat tinggi.

Jika anda nak dapatkan Vivix untuk masalah gout anda, memang ok. Tapi kalau nak lebih baik, ambik 1 set terus. Sebab suplemen ni dia bantu untuk kesihatan badan secara menyeluruh.

rawat gout secara semulajadi

Namun produk ni tak bertujuan untuk merawat atau mengubati penyakit. Apa yang kita boleh buat ialah ikhtiar.

Untuk dapatkan maklumat lanjut atau tempahan produk boleh hubungi

Fyda di 012 621 1883 atau

direct whatsapp www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *