Tips Kurangkan Kesan Sampingan Kemoterapi, Lagi Bersyukur Bilangan Kemo Dikurangkan

kesan sampingan kemoterapi

Tips Kurangkan Kesan Sampingan Kemoterapi, Lagi Bersyukur Bilangan Kemo Dikurangkan

Dengan izin Allah, pesakit kanser tak boleh kurangkan bilangan cycle kemo lepas amalkan Vivix. Vivix ni bukanlah ubat ajaib, bukan ramuan macam Merlin buat nak sembuhkan penyakit orang. Siapa yang tengok drama Merlin tu, tau la kan macammana Merlin buat ramuan ajaib untuk sembuhkan penyakit orang.

Sel kanser asalnya sel badan yang normal. Namun, ada 2 sebab bagaimana kanser boleh terjadi,

1. Sel yang normal itu dirosakkan oleh radikal bebas. Radikal bebas ini berasal daripada bahan yang dipanggil karsinogen. Karsinogen ialah bahan-bahan yang boleh mencetuskan kanser.

2. Telomere yang semakin memendek. Telomere ialah pelindung pada hujung kromosom. Kromosom ialah rantaian DNA kita. Bila telomere makin memendek dan rosak, kromosom akan terburai. Analoginya seperti tali kasut, di hujungnya ada salotep kan? Untuk elakkan tali kasut terburai. Begitu juga kromosom kita yang ada telomere dihujungnya. Jika telomere itu rosak, kromosom akan terburai dan DNA akan bercelaru. Bila DNA bercelaru itulah, sel akan rosak.

Sel rosak ini akan disepatutnya dibunuh oleh sel-sel dalam sistem imun. Tapi, kalau sel dalam sistem imun pun rosak, siapa yang nak buat tugas tu? Lagipun, sel kanser membiak dengan cepat sangat. Bila sel imun kita tewas, kanser akan mula berkembang.

kesan sampingan kemoterapi

Sumber gambar : Medscape

Bagaimana Vivix Membantu Rawatan Kanser

Vivix mengandungi resveratrol yang telah mendapat perhatian yang sangat signifikan dalam bidang perubatan. Ramai saintis berminat untuk mengkaji resveratrol kerana manfaatnya yang besar kepada kesihatan manusia. Setakat ini, lebih 2000 kajian ke atas resveratrol yang telah diterbitkan.

Resveratrol ialah bahan antioksida yang tinggi yang berfungsi untuk meneutral balik radikal bebas ni dan memelihara sel yang masih ok.

Kajian menunjukkan gabungan rawatan kemoterapi dan suplemen antioksida memberi kesan yang lebih baik kepada pesakit kanser dari segi mengurangkan sel kanser dan menghadapi kesan sampingan kemoterapi.

Kesan resveratrol Terhadap Sel Kanser Ialah

kesan sampingan kemoterapi

Menghentikan gen kanser

Resveratrol membantu dengan menghantar mesej yang betul kepada sel dengan mengawal proses penyahsetilan dan mengaktifkan umur gen yang lebih panjang. Ini berpontensi mengaktifkan gen untuk menghentikan proses pembiakan kanser.

Menterbalikkan kesilapan DNA

Salah satu punca terjadinya kanser ialah apabila sel yang sudah tua membuat silap dalam meniru DNA sendiri secara terperinci. Kesilapan DNA ini menyebabkan sel tidak berfungsi lagi. Lagi teruk jika dia membiak sebagai sel kanser.

Jadi, dengan mengurangkan kesilapan replikasi DNA, resveratrol boleh meningkatkan usia sel. Ini juga salah satu sebab kenapa resveratrol merupakan pencapaian besar dalam melambatkan proses penuaan.

Kesan anti-kanser

Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja mampu menghalang pertumbuhan dan pembiakan sel kanser. malah ada saintis yang mencadang resveratrol sebagai rawatan tambahan kepada kanser kerana boleh memberi kesan baik bersama-sama kemoterapi.

Resveratrol menghalang kanser melalui beberapa cara:

1. Menyekat penyerapan estrogen dan androgen, sekaligus membantu mencegah kanser yang dipengaruhi oleh hormon. Contohnya kanser payudara atau kanser prostat.

2. Mengubah gen yang rosak. Apabila gen suatu sel telah rosak, risiko untuk membiak sebagai sel kanser adalah tinggi.

3. Membunuh sel kanser

Resveratrol mampu menghalang sel kanser tanpa memudaratkan sel-sel lain. Kebolehan ini berkait rapat dengan kemampuan Vivix membezakan antara sel normal dan sel kanser berbanding rawatan kemoterapi yang tidak spesifik. Jadi, disamping menyerang sel kanser, sel sihat juga terjejas sama. Sebab tu kita dapat tengok kesan sampingan kemoterapi termasuklah rambut gugur, keletihan, muntah-muntah, cirit-birit dan ulser dalam mulut.

Bertindak sebagai antioksida, resveratrol mampu menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau menyahaktifkan enzim, gen, hormon dan bahan kimia dalam tubuh yang berkait dengan kanser.

Makanan harian kita buah-buahan, sayuran semua tu pun ada antioksida tapi sayangnya, khasiat dalam makanan harian tak mencukupi. Sebab itu, memang kena ambil suplemen juga untuk memelihara kesihatan dan mencegah penyakit kronik.

Oh ya, mesti dapat kan Vivix bulan ni juga tau, sebab ada PROMOSI istimewa selagi stok masih ada. Serius.. berbaloi sangat invest kurang lebih RM500 sebulan untuk kesihatan yang tak ternilai ni. Memang azam saya nak konsisten Vivix, tak mo skip-skip dah.

Anda mungkin boleh menyelamatkan diri sendiri dan orang sekeliling anda yang berisiko untuk menghidap kanser supaya mengamalkan cara hidup yang sihat dan meningkatkan kualiti hidup. Jadi, sebar-sebarkan lah ya..

Bertindaklah segera , hubungi saya untuk info lanjut atau tempah Vivix,

Fyda – 012 621 1883 atau klik link di bawah..

http://bit.ly/2llh9rw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *