Period Tak Datang 3 Bulan, Bila Scan Rupanya Ada Cyst. Wanita Jangan Ambil Remeh

tips kecutkan cyst

Period Tak Datang 3 Bulan, Bila Scan Rupanya Ada Cyst. Wanita Jangan Ambil Remeh

Secara umumnya, cyst boleh berlaku kepada semua orang, sama ada lelaki atau wanita. Namun, cyst ovari atau ovarian cyst hanya berlaku kepada kaum wanita. Ovarian cyst juga berkait rapat dengan PCOS, yang mana keadaan hormon tak stabil dan mungkin boleh menjejaskan kesihatan anda secara keseluruhan.

Apakah Itu Ovarian Cyst?

Ovari adalah sebahagian daripada sistem pembiakan wanita, yang terletak pada bahagian kiri dan kanan dalam abdomen wanita bersebelah rahim. Setiap wanita normal mempunyai sepasang ovari yang menghasilkan telur setiap bulan semasa haid dan juga menghasilkan hormon estrogen dan progesteron.

Setiap bulan sebenarnya wanita mengalami perubahan hormon dan secara semulajadinya akan menghasilkan cyst dalam ovari untuk menghasilkan telur, namun akibat berlakunya masalah hormon yang tak seimbang ni, sama ada cyst itu akan kekal di situ atau akan makin membesar.

Saya tahu anda sedang cari cara yang selamat dan semulajadi untuk kecutkan cyst anda kan? Anda boleh tengok video ni dulu.

Jenis-Jenis Cyst Dalam Ovari

Ovari yang tumbuh akibat perubahan hormon kita panggil sebagai functional ovari. Functional ovari ialah jenis ovari yang paling biasa, sementara yang lagi 4 adalah yang jarang berlaku.

1. Functional cyst ni pulak terbahagi kepada 2

  • Corpus luteum cyst – Semasa proses telur dibebaskan, cyst ini dihasilkan dan akan menghasilkan progesteron jika kehamilan berlaku. Namun, cyst ini akan mengecut jika kehamilan tak berlaku atau selepas plasenta mengambil alih tugas hasilkan progesteron. Ada juga keadaan air masuk dalam cyst ni dan menyebabkan cyst makin membesar.
  • Cyst folikel – Cyst folikel ini berlaku apabila folikel yang menghasilkan telur tetapi tu tak dibebaskan. Akhirnya cyst ini akan membesar..

2. Dermoid cyst – Cyst ini semasa proses kejadian baby tu. Cyst ni mengandungi rambut, gigi dan tisu. Katanya mungkin ini sepatutnya wanita tu ada kembar, tapi tak jadi. Bukan buatan orang ya.

3. Cystadenoma – Cyst ini tumbuh daripada permukaan ovari dan mungkin dipenuhi dengan air.

4. Endometriosis – Adalah keadaan di mana tisu dalam endometrium tumbuh di tempat lain dan kemungkinan mengandungi darah.

Golongan Berisiko Untuk Dapat Cyst

1. Masalah hormon tiroid

2. Mengalami masalah hormon tak seimbang

3. Orang yang mengandung

4. Orang yang mengalami endometriosis

5. Orang yang mengalami jangkitan dalam pelvik

hormon dan masalah mental

Simptom-Simptom Cyst

Cyst itu mungkin tak ada apa-apa simptom, kecuali kalau saiz cyst itu makin membesar hingga menekan tisu sekitarnya dan menyebabkan kesakitan atau abdomen membesar.

Tetapi simptom yang berlaku adalah disebabkan oleh hormon yang tak seimbang. Yang mana jika masalah ini dibiarkan dan tiada apa-apa tindakan yang anda lakukan, hormon tak seimbang ini akan memberi kesan kepada kesihatan untuk jangka masa panjang.

Antara simptom yang berkaitan hormon tak stabil ialah:

1. Haid tak teratur

2. Sakit pada bahagian payudara atau mungkin ada ketulan payudara.

3. Mudah stress atau moody

4. Berat badan mudah naik dan susah nak turunkan berat badan balik.

5. Masalah kesuburan.

tips kecutkan cyst

Bagaimana Nak Kecutkan Cyst

Sebab kita dah tahu cyst ni berkaitan dengan hormon tak stabil, maka kita boleh ambil tindakan untuk stabilkan hormon ni.

Untuk perubatan moden, selalunya ada rawatan hormon. Namun adakah rawatan ini boleh menyelesaikan puncanya?

Disinilah saya nak cadangkan superfood yang mengandungi antioksida yang tinggi, dan juga mengandungi kandungan polifenol dan resveratrol yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kita.

6 superfood yang boleh membantu untuk mengawal hormon sekaligus boleh membantu mengecutkan cyst

1. Anggur muskadin

Anggur hebat ini satu-satunya anggur semulajadi yang ada lebih 1 kromosom. Ahli saintis menunjukkan profil polyphenolnya berpotensi membantu kesihatan terutamanya untuk kecutkan cyst.

Phyto nutrient yang ada dalam anggur ini bersifat Anti virus, anti-bakteria & boleh. Kelebihan buah anggur ini ialah kerana mempunyai Resveratrol & Polyphenol (bertindak sebagai anti-oksida yang terbaik). Bertindak untuk membantu mengecutkan Cyst di ovari dan Bartholin Gland Cyst di luar rahim & mengelakkan daripada cyst untuk kembali semula.

Resveratrol dalam vivix ini mempunyai kadar ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity Test) yang tinggi.

superfood

2. Lobak ungu

Lobak ungu ini mempunyai sumber terbaik vitamin A. Dalam karet ini juga mempunyai Anthocyanins yang berfungsi sebagai antioksidan utama. Sifat Anthocyanins ini akan bertindak sebagai anti-oksidan, anti-mikrobial, anti karsinogen & mampu untuk mengecutkan Cyst daripada terus membesar di dalam ovari & juga luar rahim (bartholin gland cyst)

kecutkan cyst

3. Chebulic myrobalan atau buah kaduka

Merupakan buah yang diiktiraf sebagai herba perubatan ayurveda India. Buah ni mengandungi banyak sangat manfaat kepada sistem penghadaman.

4. Buah delima

Tentu ramai yang tahu manfaat buah delima sebagai antioksida dan sangat baik untuk kesihatan. Malah, buah delima sangat bagus untuk ibu hamil kerana turut mengandungi asid folik.

MANFAAT LAIN YANG ANDA DAPAT APABILA AMBIL KESEMUA BAHAN-BAHAN ANTI-OKSIDAN DI ATAS

Kerosakan DNA pada sel cyst dibaikpulih

Sel-sel yang menjadi tak normal disebabkan oleh serangan radikal bebas akan dibaikpulih. Bahan ini akan membaikpulih dan melindungi semula DNA dalam sel yang mengalami kerosakan.

Pengeluaran Tenaga Semakin Banyak Oleh Sel-Sel Baru

Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Ramuan ini akan menggalakkan proses Biogenesis (pembentukan mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga) dalam sel selepas banyak sel-sel rosak akibat serangan. Badan akan dapat banyak tenaga.

Mengimbangkan hormon secara langsung

Bahan superfood ni sebenarnya membantu mengimbangkan hormon secara semulajadi dengan meningkatkan kesihatan organ yang menghasilkan hormon dan organ detoks yang mencepatkan pembuangan hormon yang berlebihan ni.

TETAPI,

Kami faham anda SUKAR nak dapatkan kesemua bahan TERBAIK ini. Kesemua bahan ini SANGAT SUKAR dijumpai. NAMUN ANDA JANGAN RISAU KESEMUA  BAHAN INI BOLEH DIDAPATI DI DALAM ResV.

 

antikanser

Saintis Shaklee telah gabungkan kesemua  bahan tersebut ke dalam kapsul dan senang je untuk ditelan. Botolnya pun comel dan anda boleh bawa ke mana-mana dan tak perlu simpan dalam peti ais.

“Saya nak tempah sekarang, Tapi.. betul ke ResV ni boleh selesaikan masalah cyst saya?”

Sesungguhnya yang menyembuhkan itu hanya Tuhan yang Maha Kuasa. Kita hanya perlu IKHTIAR dengan yang terbaik dan tidak memudaratkan badan dan organ badan seperti buah pinggang.

Kos rawatan cyst di hospital kerajaan murah tetapi anda terpaksa menunggu prosedur yang agak lama. Adakah anda sanggup korbankan kesihatan anda untuk menunggu giliran yang lama.

Manakala kos rawatan di hospital swasta pula lebih mahal dan boleh mencecah RM4,000. Kepada yang pentingkan kesihatan & ingin menikmati rasa sihat seperti orang lain, anda memang teringin sangat VIVIX ni sekarang!

5 Sebab Anda Selesaikan masalah hormon anda sekarang.

  •  Nak sihat tubuh badan tanpa perlu membuat pembedahan (Cyst boleh mengecut dengan sendiri & tidak akan muncul kembali)
  •  Jika anda sedang hamil, nak elak risiko berlakunya keguguran
  •  Boleh menjimatkan kos rawatan dan tidak perlu menghabiskan duit beribu-ribu
  •  Nak kekal sihat dan boleh tambah lagi zuriat
  • Nak sihat hingga hujung usia

SEGERA BERTINDAKKK!!! Berapa anda sanggup labur untuk kesihatan OVARI anda?

RM1k? RM10k? RM100k?

Sebenarnya nilai kesihatan anda tak ternilai. Jika dikira, bila anda sakit total kos rawatan adalah lebih besar dan mahal jika nak dibandingkan dengan kos menjaga kesihatan sebelum sakit. Ya, pelaburan anda untuk kesihatan anda dan kesejahteraan keluarga sendiri. Bagi saya, ianya sangat penting. Apalah sangat nilai ResV ni kalau nak dibandingkan dengan kesakitan dan kesusahan yang anda alami sekarang ni.

Tunggu Apa Lagi??

Jika anda masih perlukan penjelasan lagi berkaitan bagaimana Vivix Shaklee dapat membantu Cyst anda dan juga harga, jangan risau saya boleh jelaskan kepada anda.

Call Segera  012 621 1883 (Klik nombor telefon ini untuk hubungi) Atau Whatsapp Segera  016-2256183 (Klik nombor ini untuk wasap)

jadi ahli shaklee percuma

 

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk merawat tetapi hanya supplimen (makanan tambahan sahaja). Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu. Walaupun terbukti secara saintifik dapat menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulihkan penyakit kritikal. Semuanya berlaku hanya dengan izin Allah.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.