Penyakit Kencing Manis Peringkat Awal Mungkin Dah Ada Tanda Tapi Kita Yang Tak Perasan

komplikasi kencing manis

Penyakit Kencing Manis Peringkat Awal Mungkin Dah Ada Tanda Tapi Kita Yang Tak Perasan

Malaysia adalah antara negara yang paling tinggi pesakit kencing manis. Malah dikalangan negara Asia, Malaysia mempunyai kes kencing manis tertinggi dan orang yang obes berada di Malaysia.

Mungkin kita dah biasa dengan penyakit kencing manis ni ialah penyakit orang-orang tua sebab tu kita tak rasa perlu untuk jaga kesihatan masa muda ni.

Sedangkan orang-orang muda pun dah ramai kena kencing manis.

So, apa lagi alasan kita untuk mula jaga kesihatan sejak usia muda?

komplikasi kencing manis

Ramai terlepas pandang kepentingan suplimen semulajadi dan berkualiti dalam menjaga kesihatan kita dan mengurangkan risiko penyakit. Sedangkan sel kita sangat perlukan antioksida untuk membantu baikpulih sel yang rosak dan mengelakkan kerosakan sel akibat radikal bebas.

Sepatutnya kesihatan itu dijaga semasa dia masih ada, iaitu masa kita sihatlah. Sebab penyakit kronik ni mungkin sukar dikesan pada peringkat awal sebab tiada tanda atau mungkin kita tak perasan tanda-tanda tu. Tau-tau je dah ada penyakit. Lagi teruk kalau kena komplikasi penyakit terus.

Moga kita dilindungi.

Antioksida Terbaik Yang Mesti Anda Amalkan Untuk Jaga Kesihatan

Dah tentu banyak suplimen antioksida di pasaran, namun adakah terbukti berkesan dan selamat?

Inilah bezanya Shaklee berbanding produk lain kerana produk Shaklee disertakan dengan bukti saintifik dan kajian klinikal. Shaklee tak cakap benda-benda sains yang hype tanpa bukti sekali.

Bukan cakap mulut saja, tapi dibuktikan atas kertas. Semua ada hitam putih.

Antara produk yang paling power di Shaklee ialah Vivix. Vivix merupakan suplimen antioksida dalam bentuk cecair yang mengandungi campuran polifenol tumbuhan termasuklah resveratrol.

Suplimen bentuk cecair ni memudahkan warga emas untuk menikmati kehidupan yang lebih sihat dan berkualiti dalam usia tua.

bahaya kencing manis

Sebab lain kenapa Vivix sangat bagus untuk warga emas ialah:

1. Ia menyokong kesihatan keseluruhan tubuh badan termasuk jantung, sendi, sistem peredaran darah, mata yang sihat, imuniti serta kecergasan.

2. Vivix membantu mengaktifkan mitokondria iaitu tapak jana tenaga dalam setiap sel tubuh badan kita. Sebab tu mereka yang makan Vivix akan rasa cergas dan bertenaga.

Apatah lagi jika seseorang tu ada masalah kolesterol dan makan ubat kolesterol jenis statin yang mana boleh mengurangkan coq10 yang menjadi sumber untuk penghasilan tenaga. Jadi, keletihan mungkin adalah kesan sampingan daripada statin.

3. Vivix menggalakkan penuaan yang sihat. Maksudnya walaupun tubuh badan kita akan menua, ia menua secara sihat. Bukan bermaksud bila kita Vivix, kita takkan tua.

Bukan macam tu…

Tapi proses penuaan sel itu menjadi lebih lambat dan bila sel sentiasa muda, risiko penyakit dapat dikurangkan. Selesa lah sikit kehidupan kita bila dan tua nanti.

4. Vivix juga membantu mengurangkan insiden penyakit Alzheimer (nyanyuk) yang kerap berlaku pada warga emas

5. Bagi mereka yang mengidap penyakit seperti diabetes, darah tinggi, sakit sendi, atau penyakit yang biasa menyerang golongan berusia, Vivix membantu mengurangkan komplikasi dan ketakselesaan akibat penyakit-penyakit tersebut.

vivix untuk kencing manis

Siapa Yang Patut Ambil Vivix?

Saya sangat menyarankan orang yang mencecah usia 30-an, 40-an agar tambahkan Vivix sebagai suplimen. Masa kita masih sihat inilah waktu yang paling sesuai untuk jaga sel-sel kita yang masih ok.

Bila makin banyak sel kita rosak, masa itulah penyakit-penyakit mula mengintai dan menyinggah

Bagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Jika anda nak dapatkan Vivix atau nak info lanjut, hanya 1 langkah sahaja iaitu, hubungi saya sekarang…

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883
WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).

Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.