Lepas Bertahun Hidup Bersama, Suami Lupakan Isteri Sekelip Mata

cara pulih strok

Lepas Bertahun Hidup Bersama, Suami Lupakan Isteri Sekelip Mata

Saya ingin berkongsi bagaimana sedihnya perasaan seorang isteri apabila suaminya mengalami strok dan lupa siapa dirinya, ahli keluarga dan mengalami masalah pertuturan.

Strok ialah masalah kesihatan yang terjadi secara tiba-tiba walaupun mempunyai faktor risiko. Antara faktor risikonya ialah darah tinggi dan kencing manis. Namun, ada banyak kes yang seseorang tu tak tahu dia ada penyakit tersebut hinggalah dia terkena strok.

Artikel mengenai risiko serangan strok.

Daripada sihat, tiba-tiba tak boleh berjalan, tak boleh bercakap, tak boleh makan. Semua nak kena bergantung pada orang. Siapa yang tak sedih kan?

Jadi, amalkanlah gaya hidup sihat. Makan yang sihat dan seimbang, bersenam, berhenti merokok dan amalkan suplemen yang berkualiti. Jangan lupa buat pemeriksaan kesihatan. Sekurang-kurangnya setahun sekali atau 6 bulan sekali.

Banyak fasiliti yang buat pemeriksaan kesihatan asas secara percuma atau bayaran yang sangat minimum. Contohnya klinik kesihatan kerajaan. Malah kerajaan menganjurkan pelbagai program untuk mengesan penyakit-penyakit pembunuh senyap dikalangan orang-orang di luar bandar juga.

cara pulih strok

Testimoni Vivix Membantu Pesakit Strok

Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..
1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee…

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

 

menyembuhkan strok

Seorang yang terkena serangan strok sudah tentu memerlukan nutrisi yang lebih baik untuk proses penyembuhan. Apatah lagi jika mengalami komplikasi seperti sukar menelan makanan, sukar bergerak atau sukar membuang air kecil dan air besar. Sebab risiko kekurangan nutrisi sangatlah tinggi.

Supplement Vivix Shaklee mengandungi resveratoral yang membantu mencairkan darah beku di bahagian otak dan membantu memulihkan sel yang rosak akibat di serang stroke.

Bila sel kembali pulih, pesakit stroke boleh kembali bergerak secara normal atau dengan lebih baik.

Nilai Untuk Tingkatkan Kualiti Hidup Pesakit Strok

Untuk bantu kembalikan kualiti hidup pesakit strok, supaya dia boleh lebih berdikari. Jalan macam biasa, makan makan biasa, nilai sebotol Vivix adalah RM 475.

Sebotol ini adalah untuk kegunaan selama 2 minggu.

Beri lah peluang kepada insan tersayang untuk pulih dan jalani kehidupan yang lebih gembira dan selesa.

Oder Vivix untuk mereka dengan hubungi 012 621 1883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *