Khasiat Buah Delima Menarik Perhatian Syarikat Gergasi

manfaat delima

Khasiat Buah Delima Menarik Perhatian Syarikat Gergasi

Rasanya hampir 2 tahun Shaklee Malaysia maklumkan Vivix dalam bentuk gel akan memasuki pasaran Malaysia.

Kami-kami sebagai pengedar ni, memang sangat sukalah sebab bila dalam bentuk kapsul, boleh terus telan tanpa perlukan sudu dan senang nak bawa p mana-mana terutamanya untuk saya yang suka travel ni.

Satu lagi bagi saya mudah sebab mungkin tak perlulah simpan dalam peti sejuk. Cara ni mudah bagi mak ayah kita yang kadang lupa nak makan sebab simpan dalam peti.

Sekarang ni, memang tengah tunggu stok sampai. Katanya bulan Mac jualan akan dimulakan, tapi namanya bukan Vivix. Dah tuka jadi Res-V dan dia bukan lagi termasuk dalam kategori makanan, tetapi dah jadi ubatan tradisional.

Dan Res-V ni juga adalah 30x lebih berkuasa daripada Vivix. Nak tau macammana? Kena teruskan bacaan sampai bawah.

Kalau anda ingin jadi antara orang pertama yang mendapatkan Vivix dalam bentuk liquigel, bolehlah isikan form di bawah supaya saya boleh wasap anda segera bila ianya telah berada di pasaran Malaysia:

 

Saya Nak Order Res-V.

 

manfaat delima

 

Res-V Membantu Melambatkan Penuaan Di Tahap Selular

Para saintis percaya bahawa kerosakan DNA selular yang berlaku setiap hari mungkin merupakan faktor utama dalam pelbagai jenis masalah kesihatan yang berkaitan dengan peningkatan usia.

Disokong oleh 6 paten, Res-V mengandungi proprietary, semua campuran semulajadi dari spektrum polifenol yang luas dan masih menggunakan anggur muskadin sebagai bahan utama.

Istimewanya anggur muskadin berbanding anggur lain ialah mempunyai kromosom yang lebih dan lebih kaya dengan kepekatan asid ellagic dan ellagitannins.

Khasiat utama Res-V:

  • Melindungi dan membaiki DNA
  • Melindungi mata dan menyokong kesihatan mata
  • Tuntas tindak balas keradangan orang yang sihat kepada makanan yang tidak sihat
  • Impak secara positif pengeluaran tenaga selular

Rujukan:

1Fisher, L., T. Ianiro, F. Lau, H. Wang and B. Daggy: Synergistic effects of phenolic mixtures in human cell models of aging. Experimental Biology 2015, Boston, Massachusetts, March 28-April 1, 2015. FASEB Journal 29:608.36, 2015.

2Jang YP, Zhou J, Nakanishi K, Sparrow JR. Anthocyanins protect against A2E photooxidation and membrane permeabilization in retinal pigment epithelial cells. Photochem Photobiol. 2005 May-Jun;81(3):529-36.

3Ghanim, H. et al. A resveratrol and polyphenol preparation suppresses oxidative and inflammatory stress response to a high-fat, high-carbohydrate meal. J Clin Endocrinol Metab 96(5):1409-1414, 2011

4Harley, CB et. al. (2014) Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 years of Age: Effects of Dietary Supplementation.  55th Annual Conference, JACN, Vol. 33 (5) p. 414.

 

Fakta Menarik Tentang Res-V

Disokong oleh 6 paten, Res-V sama seperti Vivix yang terhasil daripada kajian saintifik untuk membantu melindungi dan membaiki DNA dalam sel.

Bahan utama dalam Res-V telah ditunjukkan dalam kajian makmal untuk mengaktifkan pertahanan sel, meneutralkan radikal bebas, dan melambatkan perkembangan protein AGE yang boleh mengumpul dan membawa kepada penuaan sel.

1. Kajian Makmal dan Kajian Klinikal

Kajian makmal menunjukkan bahawa ramuan utama Vivix dan Res-V:

Dalam kajian klinikal, bahan-bahan utama dalam Vivic dan Res-V boleh membantu mengurangkan keradangan yang terhasil akibat pengambilan makanan tak berkhasiat dan pelbagai aktiviti kita yang meningkatkan keradangan.

Satu penanda kesihatan keseluruhan adalah kepanjangan telomere. Telomeres adalah penutup pelindung yang melindungi kromosom dalam sel. Secara semulajadi, apabila kita semakin berumur, telomere jadi semakin pendek. Bila semakin pendek dan terlalu pendek, ia dikaitkan dengan risiko masalah kesihatan yang lebih tinggi.

Ini bermakna, semakin lambat telomere memendek, semakin rendah risiko untuk menghidap penyakit kronik.

Dalam satu kajian yang dilakukan, pengguna suplemen Shaklee mempunyai kadar pemendekan telomere 40% lebih rendah.

Pening ke?

Untuk senang faham, seorang pengguna suplemen Shaklee yang berusia 80 tahun mempunyai panjang telomere yang sama sebagai orang tak makan suplimen yang berusia 41 tahun berdasarkan pada permulaan kajian klinikal.

Berkenaan kajian telomere boleh baca dalam link berikut:

2. Ramuan Hebat Vivix dan Res-V

Apa yang menyebabkan Vivix dan Res-V sangat hebat?

Ianya adalah disebabkan oleh anggur Muscadine yang merupakan salah satu buah-buahan yang  hebat dan tahan lasak.

Anggur Muscadine mempunyai kepekatan yang lebih tinggi dari polifenol asid ellagic dan ellagitannins daripada anggur lain. Melalui proses pengekstrakan yang dipatenkan, spektrum penuh polifenol yang bermanfaat dalam anggur muscadine adalah tertumpu dan dipelihara. Digabungkan dengan resveratrol, polifenol ini menghasilkan kuasa antioksidan yang besar.

Selain daripada tu, Res-V juga mengandungi Japanese Knotweed, Lobak ungu dan ditambah dengan bahan-bahan yang sangat bermanfaat untuk kesihatan, termasuk;

1. Chebulic Myrobalan – merupakan tumbuhan yang sangat penting dalam perubatan Ayurveda.

2. Buah delima – semua pun tahu kan manfaat delima untuk kesihatan. Antara buah yang mengandungi antioksida yang tinggi.

3. Blackcurrant dan anggur lain yang tinggi dengan polifenol.
bahan-bahan resv

3. Vivix dan Res-V Menyokong Pengeluaran Tenaga Selular

Bahan utama dalam Vivix dapat membantu menyokong pengeluaran tenaga selular.

Mitokondria adalah komponen dalam sel yang menjana tenaga. Apabila kita menua, sel-sel pun akan berumur, mitokondria merosot dalam bilangan dan / atau kecekapan.

Kajian makmal menunjukkan bahawa ramuan utama Vivix meningkatkan massa mitokondria dan pengeluaran tenaga selular. Bab mitokondria boleh baca dalam tulisan saya berikut:

Res-V 30x Lebih Hebat Berbanding Vivix

Ini faktanya juga ya. Walaupun sama je Vivix tu dengan Res-V, sebenarnya Res-V adalah 30x lebih powerful berbanding Vivix. Sebab apa:

  • Saintis menambahkan ramuan baru di dalam Res-V sejajar dengan penemuan sains terbaru.
  • Penambahan polifenol. Dalam Vivix ada 15 jenis polifenol, Res-V pula mengandungi lebih daripada itu.

Betullah tu kan, bila ada produk baru, kita tambah baik berbanding produk lama. Jadi tentulah produk baru lebih baik, sebabnya dengan kajian terkini dan feedback pengguna juga.

Spektrum polifenol untuk Res-V telah berubah berbanding Vivix, dan jumlah polifenol bagi setiap hidangan juga telah dipertingkatkan. Dalam kajian makmal, formula Res-V yang baru ini terbukti 30% lebih berkuasa untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding dengan formula sebelumnya.

Perbezaan potensi seperti yang dikesan oleh ujian AGE adalah semata-mata kerana perubahan dalam spektrum polifenol, kerana perbandingan dibuat pada penghantaran polifenol yang sama. Buktinya ada dalam ujian.

Sekarang ni ResV dah berada di pasaran. Percaya tak, pada hari pertama ResV masuk ke pasaran, dah berbondong-bondong orang borong.

Saya memang fokus share tentang Vivix, jadi memang banyaklah artikel berkaitan Vivix dalam blog saya. Memandangkan Res-V ni sangat hebat, insyaAllah manfaatnya pun memang lebih banyak berbanding Vivix.

Namun anda boleh baca artikel saya sebelum ni berkaitan Vivix Shaklee:

Testimoni Vivix Shaklee Membantu Perbaiki Masalah Kesihatan

Sudah 11 tahun Vivix di pasaran negara kita, selama itu, walaupun ada macam-macam cabaran dan kritikan, sudah terlalu ramai yang mendapat manfaat daripada pengambilan Vivix Shaklee.

Dibawah saya bawakan sebahagiannya:

1. Vivix bantu kawal berat badan

Obesiti ialah natara masalah terbesar di negara kita, malah antara sebab nama negara kita naik di mata dunia. Obesiti ni juga boleh jadi punca kepada pelbagai penyakit, termasuklah kencing manis, darah tinggi dan kanser.

Ramai yang memang dah berusaha untuk turunkan berat badan, namun sebab cabaran yang dihadapi, ramai yang tak teruskan.

Sebenarnya nak turunkan berat badan, bukanlah susah cuma perlu kuatkan diri dan memang kena kurangkan makanan bergula dan mempunyai karbohidrat sebab turunkan berat bergantung 80% kepada nutrisi dan 20% kepada aktiviti fizikal.

Program Detox Shaklee boleh bantu untuk turunkan berat badan dan bantu mengawalnya pada peringkat ideal. Program ini bukan fokus kepada suplemen semata, tapi program untuk mengawal pemakanan dan aktiviti harian kita.

Khasiat polifenol dalam Vivix dan Res-V mengurangkan keradangan dan bantu meningkatkan metabolisme. Selain daripada itu, polifenol membantu melancarkan sistem penghadaman.

2. Membantu Perbaiki Masalah Kulit dan Jadi Awet Muda

Polifenol juga membantu membaikpulih sel, termasuklah sel kulit. Sebab tu, orang yang amalkan Vivix nampak lebih glowing, kulit lebih cantik dan bersih.

Untuk masalah kulit seperti psoriasis, eczema sebenarnya bukan melibatkan kulit semata-mata, tapi kerana keradangan yang berlaku dalam badan.

3. Vivix Shaklee bantu umur panjang dan sihat

Semua kita berniat nak panjang umur dan sihat diusia tua kan? Termasuklah saya. Kalau kat Malaysia ni, kita tak nampak sangat kesan makan Shaklee sebab di Malaysia Shaklee baru wujud selama 25 tahun, tapi kalau di US orang umur 70 tahun, 80 tahun masih tegap dan cergas sebab amalkan Shaklee.

Tapi kita sekarang ni, ramai orang-orang muda pun dah ada macam-macam penyakit. Dengan kencing manis, kolesterol tinggi, berat badan berlebihan dan juga masalah jantung.

Dah tentu pengambilan suplimen (baca jenama Shaklee, sebab hanya Shaklee terbukti selamat untuk jangka panjang) tapi pengambilan suplimen ialah salah 1 syarat dalam amalan hidup sihat.

Untuk dapatkan ResV dengan harga promo yang sangat menarik bulan ni, boleh hubungi saya di 012 621 1883. 

 

Atau boleh direct wasap,

www.wasap.my/60126211883/order ResV

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.