Khas Untuk Ibu Yang Nak Hilangkan Sakit Migrain, Tak Nak Anak-Anak Jadi Mangsa Amarah Bila Sakit Datang

menghilangkan migrain

Khas Untuk Ibu Yang Nak Hilangkan Sakit Migrain, Tak Nak Anak-Anak Jadi Mangsa Amarah Bila Sakit Datang

Walaupun saya ni nampak sihat, ceria tapi sebenarnya saya ada 1 masalah kesihatan, iaitu senang sembelit. Mungkin pemakanan yang kurang serat. Tapi saya juga jenis tak boleh stress, kalau tak dia ada bagi kesan kat perut. Mulalah jadi sembelit, perut masuk angin dan sakit kepala. Sakitnya taklah sangat saya rasa, cuma sangat tak selesa.

Masa tu, rasa tak nak dikacau oleh sesiapa. Kadang-kadang kalau anak datang pun, rasa nak marah je.

Tak boleh bayangkan kalau ibu-ibu yang alami migrain. Sakit kepala migrain sakit sangat tau. Mak saya dulu, kalau kena migrain, memang akan kunci pintu bilik. Sorang pun tak boleh masuk, sampai mak keluar sendiri. Masa tu, terpaksa lah makan yang ayah masak. Huhu

Jadi, saya nak bantu ibu-ibu yang ada migrain untuk ikhtiar atasi kesakitan itu, untuk dapatkan hidup yang lebih berkualiti. Kadang-kadang kita tak perasan termarah anak-anak yang mengacau, tapi memang sakit sangat.

menghilangkan migrain

Antara Penyebab Migrain Yang Mungkin Boleh Dielak

Migrain ni sebenarnya ada trigger dia. Ada benda yang boleh menyebabkan migrain tu. Kadang-kadang orang yang mengalami migrain dia tahu je, ada benda yang bila dia buat mesti kena migrain. Jadi, kena berkorban jauhi benda tu.

  • Kekurangan zat dan nutrisi
  • Faktor keturunan
  • kesan dari pengambilan ubat-ubatan
  • Wanita yang mengalami haidn/pra haid
  • Terlalu banyaknmengambil kafein
  • Mengamalkan makanan yang mengandungi MSG dan nitrat

Disebabkan salah 1 punca migrain ialah kekurangan zat dan nutrisi, jadi suplemen adalah antara ikhtiar terbaik untuk kurangkan masalah ini. Dan saya sangat cadangkan suplemen Shaklee sebab suplemen ini semulajadi dan selamat.

Vitamin Shaklee Yang Sesuai Untuk Kurangkan Sakit Migrain

B COMPLEX

Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan sahaja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi,strok dan sebagainya.

OSTEMATRIX

Terdiri daripada kalsium,magnesium dan vitamin D. Kalsium dan magnesium yang dapat meringankan stress,memperbaiki jantung berdebar,memperbaiki depresi,mood swing dan sakit kepala.Magnesium dapat membantu sistem saraf ,pengecutan otot dan saraf,menstabilkan denyutan tidak sekata yang sering dihadapi oleh pesakit migrain.

MAGNESIUM membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang – salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Kajian telah dibuat ke atas magnesium dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan frekuensinya

VITAMIN D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada Vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

OMEGAGUARD

Omega-3 adalah asid lemak perlu yang tak dibuat oleh badan, jadi kena dapat daripada makanan. Omega-3 adalah anti-radang, yang menghalang proses penghasilan keradangan yang menyebabkan sakit.

Omega-3 juga membantu kelancaran perjalanan darah, yang juga boleh kurangkan sakit migrain.

hilangkan migrain

 

Lepas ni, in sha Allah dengan amalkan produk ini secara konsisten, sakit kepala anda pun akan berkurang. Jadi, tak adalah nak lepaskan geram kat anak-anak pula ok..

Untuk dapatkan set ini, boleh hubungi saya di www.wasap.my/60126211883

atau isi borang di bawah

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *