Kencing Berbuih Boleh Jejaskan Fungsi Buah Pinggang

Kencing Berbuih Boleh Jejaskan Fungsi Buah Pinggang

Saya menerima banyak pertanyaan daripada orang ramai mengenai masalah buah pinggang, dan paling banyak masalah kencing berbuih. Rupanya ramai yang mengalami masalah buah pinggang yang biasanya merupakan komplikasi daripada penyakit-penyakit kronik akibat gaya hidup yang tidak sihat.

Masalah kencing berbuih adalah disebabkan oleh kehadiran protein dalam air kencing yang disebabkan oleh kebocoran pada buah pinggang. Fungsi buah pinggang ialah menapis bahan-bahan yang diperlukan oleh tubuh dan mengeluarkan apa yang tidak diperlukan oleh badan melalui air kencing. Protein mempunyai molekul yang besar dan mustahil untuk ditapis keluar daripada buah pinggang yang normal.

Sebab-sebab kencing berbuih.

Air kencing berbuih boleh terjadi dalam banyak keadaan, sama ada normal atau pun tidak.

1. Penyebab kencing berbuih yang normal

  • Semasa mengandung buah pinggang mengalami sedikit perubahan sehingga menyebabkan gula dan protein boleh muncul dalam air kencing. Namun, sekiranya disertai dengan tekanan darah tinggi, nyawa bayi dan ibu sendiri mungkin dalam bahaya.
  • Ketika dehidrasi, air kencing boleh menjadi pekat dan berbuih
  • Makanan atau minuman berprotein tinggi yang berlebihan sehingga buah pinggang tidak boleh menapis lagi protein yang lebih. Namun malasah ini selesai selepas paras protein kembali normal.

2. Penyebab kencing berbuih yang tidak normal

  • Mengalami masalah buah pinggang, mungkin disebabkan oleh jangkitan pada saluran kencing atau penyakit-penyakit kronik seperti kencing manis dan tekanan darah tinggi atau individu itu mempunyai buah pinggang yang abnormal sejak lahir.

Jadi, saya ingin berkongsi kisah seorang yang mengalami masalah protein dalam air kencing dan bengkak kaki akibat sindrom nefrotic yang mungkin berpunca daripada tekanan darah tinggi. Selepas mengamalkan Vivix, alhamdulillah protein dalam air kencingnya telah tiada.

…………………………………………………………………………..

TESTIMONI 026 : MUHAMMAD ROSDI & HARTINI BADRI

Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi “sebeban” ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah.

Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.

Muhamad Rosdi Ismail

 

Testimonial protein dalam urin menurun dengan sebotol Vivix

…………………………………………………………………………

Kesimpulan daripada testimonial :

  • Encik Muhammad Rosdi yang pada awalnya tiada apa-apa penyakit terkejut apabila mendapati tangan dan kakinya membengkak disertai dengan kencing berbuih sebelum itu.
  • Disahkan menghidap sindrom nefrotic mungkin akibat tekanan darah tinggi kerana ubat tekanan darah tinggi dan kolesterol turut diberikan semasa berjumpa doktor.
  • Doktor mencadangkan biopsi untuk mengambil sampel buah pinggang atau makan steroid. Beliau memilih untuk biopsi dan tidak mahu steroid. Sebenarnya beliau mahu cuba Vivix.
  • Setelah habis sebotol Vivix, bacaan protein dalam air kencingnya menurun dan selepas 3 bulan konsisten dengan Vivix, protein dalam air kencingnya sudah tiada, dan doktor mengesahkan tekanan darah dan ujian darah yang lain turut normal.
  • Menurut beliau lagi, Vivix tu memang mahal, tapi buah pinggangnya laaaagi mahal.

Bulan ni untung sangat sebab Vivix ada promo beli 6 percuma 1. Maksudnya beli 6 boleh dapat 7 botol. Nak beli satu-satu pon boleh juga tapi rugi sikit lah sebab kena beli dengan harga runcit. Kalau sertai ahli Shaklee, boleh dapat penjimatan lagi untuk harga member.

Nak dapat harga ahli percuma? Boleh sangat dengan pembelian 2 botol Vivix dan dapat keahlian percuma dan dah tentu dengan harga ahli dan ada diskaun lagi 5%. Kalau beli 6 botol lagi lah boleh berjimat. Boleh kongsi dengan ahli keluarga yang lain, dengan kawan-kawan. Dan boleh berjimat hampir RM200. Bulan depan boleh dapat bonus lagi.

Satu lagi, setiap pembelian yang ada Vivix, kos penghantaran daripada Shaklee adalah percuma.

Banyaknya benda PERCUMA kan?

Apalagi, untungnya kalau grab peluang ini.

Untuk tempahan produk atau sebarang pertanyaan, boleh whatsapp saya,

Fyda Noh : 012 621 1883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *