Kenapa Wanita Harus Ada Simpanan Masa Depan?

simpanan masa depan anak

Kenapa Wanita Harus Ada Simpanan Masa Depan?

Zaman sekarang ni zaman ekonomi gawat. Duit gaji yang dapat tiap-tiap bulan tu sekadar cukup untuk belanja dan jarang sekali orang dapat menyimpan. Nak makan pun tak cukup, nak suruh simpan pula. Itulah alasan mereka.

Itu orang yang bekerja, apa lagi surirumah yang harapkan duit belanja daripada suami. Ada kah duit simpanan.

Bagi KakFyd anda sebagai surirumah, walaupun suami awak kaya, tapi kalau awak takda simpanan bulan2 tak guna juga tau. Kalau suami memang kaya, mesti minta duit lebih untuk simpanan masa depan. Kalau boleh lagi, minta lebih untuk beli apa-apa yang awak suka. Benda yang jadi impian awak.

Kalau tak dapat nak harapkan duit suami, awak kenalah usaha untuk cari income sendiri. Sebab kita tak tahu esok atau lusa apa akan jadi pada hidup kita. Banyak kes yang KakFyd jumpa, suami tiba-tiba sakit dan tak mampu bekerja. Si isteri tak bekerja, simpanan tak ada. Kat mana nak cekau duit.

Dan suami kita tu manusia, hati dia boleh berubah. Sekarang ni I love U, U love I la. Tapi esok-esok kita tak tahu.

Memang kita tak harapkan benda- benda buruk, tapi hidup ni ada turun naiknya. Sementara kita masih sihat dan masih ada tenaga, baikkah kita bertindak dan bersedia dari sekarang.

simpanan masa depan anak

Peluang Bisnes Dari Rumah Yang Fleksibel

Sekarang ni nak bisnes senang sangat. Boleh buat online dari rumah je. Ramai surirumah yang sibuk jaga anak dan uruskan rumahtangga, tapi income dorang, fuhhhh 5-6 angka sebulan.

In sha Allah, kita pun mampu dapat sebanyak tu. Antara nak dengan tak nak je.

Satu contoh bisnes yang senang, yang fleksibel, sesuai untuk wanita-wanita terutama yang dah bergelar ibu ialah bisnes yang KakFyd buat sekarang lah, iaitu bisnes Shaklee. Dalam Shaklee macam-macam orang ada. Ada yang memang dah berkerjaya. Golongan profesional. Dan ramai sangat surirumah yang nak bantu ekonomi keluarga.

Ramai sangat suri rumah yang dah berjaya tau.

Sambil layan anak dan uruskan rumah tangga. In sha Allah bisnes jalan, rumahtangga pun teratur. Tapi sebelum tu, kenalah sedia untuk belajar dan berkorban.

Best sangat best bila ada income sendiri kan?

Tak perlu tunggu duit suami untuk beli apa yang kita suka. Kita pulak yang boleh tolong suami.

Yelah, sekarang ni harga barang asyik naik saja. Daripada merungut saja, takda faedah. Marilah sama-sama ringankan beban ekonomi.

So, jom lah kita jadi wanita perkasa. Wanita yang berjaya dengan cara tersendiri. Lagi 1, fikirkan juga masa depan anak-anak kita. Tentu kita pun nak masa depan lebih baik kan?

Ataupun sekurang-kurangnya kalau rasa nak apa-apa boleh terus beli tanpa tunggu duit suami.

Dan kita kena ingat sebagai wanita, sebagai ibu kita adalah tunjang kepada keluarga. Jadi, kena spend duit juga untuk kesihatan. Kena ada juga simpanan untuk beli suplemen dan makan sihat. Kalau maknya sakit, macammana nak jaga family, betul tak?


simpanan masa tua

Jika awak berminat jadi bisnes partner KakFyd, kecik tapak tangan, tapak tangan besar ni hah KakFyd tadahkan.

Hubungi KakFyd di 012 621 1883 (wasap – www.wasap.my/60126211883)

Atau isi borang di bawah, KakFyd hubungi awak secepat mungkin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *