Kenapa Orang Kurus Ni Busuk Hati Sangat Ya?

cara turunkan berat

Kenapa Orang Kurus Ni Busuk Hati Sangat Ya?

Ada sorang Hamba Allah datang ke klinik mengadu yang dia selsema.

So, saya sentuh la sikit pasal berat badan. Nampak terlebih sihat je… tak makan suplimen pun.

Tetiba dia cakap,

“Orang kurus memang hati busuk eh? I cita pasal selsema, yang keluar pasal berat badan ni kenapa?”

🤗🤗🤗

Ada segelintir orang dia tak faham. Dia tak fikir badan dia tu 1 organisasi. Maknanya, dia fikir kalau selsema, masalah selsema jelah. Masalah di hidung saja.

Apa kaitan dengan penyakit lain? Apa kaitan dengan anggota-anggota badan lain?

Sebenarnya badan kita ni macam 1 bangunan, 1 tempat bermasalah mungkin boleh ganggu tempat. Contoh, bilik server ada problem, satu bangunan la takda internet.

Maknanya ada penyakit kat tempat lain, puncanya mungkin dari tempat lain.

cara turunkan berat

Sistem Badan Kita Saling Berkait

Contohnya, pesakit yang pernah saya jumpa. Dia ada kanser dan kencing manis. Kanser tu jumpa pakar kanser, dan jumpa doktor klinik kesihatan untuk kencing manis. Tapi langsung tak cita pasal kanser dia dan takda nota langsung.

Laaaast baru dapat tahu. Tu pun tiba-tiba terkeluar cerita dia jumpa doktor pakar kanser tu.

Kata dia : Ingatkan doktor kat klinik kesihatan rawat kencing manis je..

Kata doktor : Doktor rawat manusia, bukan penyakit saja.

Memang ada doktor pakar tertentu, tapi dia akan tengok manusia secara keseluruhan, kalau ada masalah yang dia tak tahu, barulah dia rujuk kepada doktor yang pakar bahagian itu.

 

obesiti dan keradangan

Ok… berbalik pada obes tadi. Obes juga sebenarnya ada kaitan dengan sistem imun.

Rupanya, saintis menemui bahawa lemak dalam badan ialah organ endokrin yang aktif. Dan lemak ini menghasilkan protein & bahan2 yang menyebabkan keradangan dalam badan.

Selagi ada sel lemak berlebihan, selagi tu radang tu akan berlaku dalam badan orang tu.

Bila berlaku jangkitan kuman, keadaan akan jadi makin teruk.

Dan keadaan ni bukan berlaku kat orang berbadan besar saja. Tapi, kepada orang yang ada lebih lemak dalam badan. Harap badan je kurus, tapi lemak banyak, sama je ceritanya ok..

Cuma kalau orang berlebihan tu kita mudah nampak la.

Dan kalau mudah sentap ni juga sebenarnya tanda-tanda kurang nutrisi.

Mari berhenti jadi orang mudah sentap. Cukupkan nutrisi kita terutamanya protein & asid lemak omega-3 sebab dorang akan bantu bakar lemak2 tak perlu.

Dan antioksida jangan lupa. Sebab tu yang bantu turunkan radang & meningkatkan metabolisme.

Baru belajar semalam. Antioksida jugak ialah nutrien yang buat sel kita happy. So tambahkan antioksida dalam makan.

 

tips cegah kanser

Bagaimana Nak Dapatkan Antioksida Yang Hebat Ini?

Anda cuma perlu buat 1 tindakan yang mudah, iaitu hubungi saya sekarang dan saya akan bantu anda untuk dapatkan suplimen ini

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883
WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).

Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.