Gambar Di Kotak Rokok Tak Cukup Menakutkan, Perokok Tegar Ni Guna Cara Lain Berhenti Merokok

Gambar Di Kotak Rokok Tak Cukup Menakutkan, Perokok Tegar Ni Guna Cara Lain Berhenti Merokok

Rokok, rokok, rokok…

Sekali hisap pasti ketagih.

Saya cukup bimbang bila menghadap pesakit di klinik yang datang kerana pelbagai masalah kesihatan, dengan mulut yang berbau rokok. Yang sangat membimbangkan, menyedihkan, dan buat saya rasa angin sangat ialah bila pesakit itu masih muda, dalam lingkungan 20-an.

Sempatlah interview sikit, rata-rata mula merokok lepas habis sekolah kerana ikut kawan-kawan. Ada yang cakap sudah cuba berhenti merokok tapi tak dapat kononnya diri dah sebati dengan rokok, dan ada orang cakap bahaya kalau berhenti terus merokok macam tu.

Nak baca tak cara berhenti merokok dengan mudah dan pasti berjaya jika mempunyai 1 tekad dan azam yang kuat?

Macam-macam cara dibuat untuk berhenti merokok. Dari nikotin patch, rokok elektronik, kunyah chewing gum dan macam-macam lah. Tapi, semua pun tak jadi. Betul tak?

Saya turut bersimpati kepada mereka yang benar-benar sudah cuba untuk berhenti merokok namun masih belum berjaya. Semoga video di bawah dapat membantu orang-orang yang ingin berhenti merokok.

Kenapa begitu susah berhenti merokok?

Semua tahu dalam rokok terdapat nikotin yang menjadikan ketagihan. Nikotin adalah bahan kimia semulajadi yang terdapat dalam badan kita yang boleh merangsang saraf-saraf gembira.

Biasa kan kita dengan orang stress akan merokok dan akan rasa lebih tenang dan relaks?

Namun kegembiraan dan ketenangan ini hanyalah sementara sahaja dan selepas kesan dadah itu berkurang, badan akan kembali mahukan dadah tersebut dan seseorang itu mungkin rasa resah, tak senang duduk. Jadi, terpaksalah top up lagi.

Yang kedua, seseorang itu tidak tahu atau tidak mahu menguruskan tekanan yang dihadapi. Dalam fikirannya, hanya rokok, rokok dan rokok sahaja yang boleh menyelesaikan masalah stress yang dihadapi.

Tips untuk berhenti merokok.

1. Tekad

Bertekad untuk berhenti. Ada tak benda yang awak benci sampai awak tak nak tengok pun benda tu, tak nak fikir pun. Jadikan rokok salah satu daripada nya. Kembali kepada rokok bererti jilat ludah sendiri. Dah benci kan tadi?

2. Cuba bertenang dan tarik nafas panjang

Ketika hembuskan nafas, bayangkan anda membuang kotoran-kotoran dalam paru-paru.

3. Bergaul dengan ramai orang

Kalau boleh bukan dengan kawan-kawan merokok ye. Kalau yang bawa rotan bila awak merokok tu lagi baik. Cari geng-geng yang sokong orang ingin berhenti merokok, kumpulan NGO ke. Tak pun, join NGO kanser. Mesti awak akan ada kesedaran untuk berhenti merokok.

4. Kurangkan pengambilan kafein

Kafein menjadikan badan rasa gumuruh dan meningkatkan kadar degupan jantung. Keadaan ini boleh menyebabkan stress dan awak lebih cenderung untuk merokok balik.

5. Jaga kesihatan diri

Sayang diri sendiri. Allah jadikan kita dalam keadaan paling sempurna, janganlah dirosakkan pula. Amalkan pemakanan sihat, minum banyak air dan belajar untuk mengawal stress dengan cara yang lain selain daripada merokok.

KPOP berhenti merokok

Jom join TVQM mempromosi kempen berhenti merokok

 

Cara paling berkesan untuk berhenti merokok sudah tentu JANGAN SEKALI-KALI MENCUBANYA.

Apa Kata Orang Yang Pernah Cuba Vivix Untuk Berhenti Merokok

rokok penyebab sakit jantung

rokok penyebab kanser

 

rokok penyebab paru-paru rosak

 

rokok penyebab hati rosak

 

simptom selepas berhenti merokok

Bagaimana Nak Dapatkan Vivix Untuk Bantu Diri Sendiri Atau Orang Tersayang Berhenti Merokok

Boleh hubungi Fyda di 012 621 1883

atau direct whatsapp www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *