Category Archives: Wanita

Tips Mengatasi Penyakit PCOS Disamping Ubat Metformin

Tips Mengatasi Penyakit PCOS Disamping Ubat Metformin Memang berita yang menduka citakan pasangan yang berkahwin tetapi terpaksa menunggu tempoh masa yang lama untuk mendapatkan anak. Selepas kedua-duanya menjalani pemeriksaan rupanya si isteri menghidap polycystic ovarian syndrome (PCOS) Maklumat lanjut tentang PCOS boleh klik Apa Yang Wanita Perlu Tahu Tentang PCOS. PCOS adalah masalah berkaitan dengan hormon yang tak seimbang dalam […]

Read more

Wanita Putus Haid Jauhi Suami, Salahkan Diri Tak Dapat Bagi Kepuasan Seks

Wanita Putus Haid Jauhi Suami, Salahkan Diri Tak Dapat Bagi Kepuasan Seks Wanita adalah makhluk yang sangat¬†istimewa. Kekuatan wanita ketika hamil, melahirkan bayi dan melayan kerenah anak-anak tidak dapat disangkal lagi. Ada yang melalui proses sekali dan ada melaluinya berkali-kali dan tidak terkecuali juga wanita yang diuji tidak melalui proses ini, namun kekuatannya mungkin diuji dalam bidang yang lain. Sesuai […]

Read more

Senggugut Teruk Ketika Haid, Pesakit Endometriosis Makan Ubat Tahan Sakit Macam Gula-Gula

Senggugut Teruk Ketika Haid, Pesakit Endometriosis Makan Ubat Tahan Sakit Macam Gula-Gula Endometriosis¬†adalah keadaan yang disebabkan oleh wujudnya lapisan endometrium di tempat lain selain uterus (endometrium adalah lapisan paling dalam uterus yang akan mengeluarkan darah setiap kali wanita datang bulan. Lapisan yang tumbuh secara tidak normal ini turut aktif semasa haid dan boleh tumbuh di mana-mana dan banyak tempat. Paling […]

Read more

Punca Sebenar Kematian Mengejut Ibu Dalam Pantang Disisi Anak Kecil

Punca Sebenar Kematian Mengejut Ibu Dalam Pantang Disisi Anak Kecil Gugur juga air mata saya mendengar dan membaca kisah seorang guru yang dikatakan meninggal di sisi anak-anaknya yang masih kecil dan tak mengerti apa-apa ketika suaminya keluar bekerja. Sedangkan cikgu itu masih dalam pantang. Allahu… Besarnya dugaan terpaksa berpantang sendirian. Kalau tahun-tahun lalu kita dengar kisah ramai wanita dalam pantang […]

Read more

Kitaran Haid Tidak Teratur Sejak Remaja Mungkin Tanda Gejala PCOS

Kitaran Haid Tidak Teratur Sejak Remaja Mungkin Tanda Gejala PCOS Masa pertama kali datang haid, di usia remaja kalau haid tak teratur, mungkin biasalah sebab hormon pun masih belum stabil. Tapi, kalau sampai dewasa haid masih belum teratur sampai kahwin masih ada masalah dengan kitaran haid, keadaan mungkin jadi agak sukar. Yelah, pasangan berkahwin mesti harap nak dapat anak tapi […]

Read more

Pengedar Shaklee Subang Berkongsi Petua Cantik Di Hari Perkahwinan

Pengedar Shaklee¬†Subang Berkongsi Petua Cantik Di Hari Perkahwinan Permintaan terhadap vitamin Shaklee semakin tinggi sekarang sebab ramai yang dah sedar pentingnya menjaga kesihatan. Dan dengan memiliki dalaman yang sihat, akan ditunjukkan melalui penampilan luaran. Jadi, nak kelihatan cantik kat luar, dalaman kenalah cantik juga. Kenapa pengantin perempuan mesti pilih vitamin Shaklee? Sebab vitamin Shaklee ialah vitamin semulajadi yang dijamin selamat, […]

Read more

Adakah Endotmetriosis Penyebab Kanser Ovari?

Adakah Endotmetriosis Penyebab Kanser Ovari? Masa zaman student dulu, saya tak faham macammana tisu endometrium (lapisan tisu paling atas dalam ruang uterus) boleh tumbuh di tempat lain dan menyebabkan terjadinya endometriosis. Masa tu main hafal jelah ikut buku. Sekarang bila dah banyak jumpa kes-kes endometriosis, study lebih sikit lah. Baru faham. Sebenarnya ovari wanita tak bersambung dengan uterus. Ovari tu […]

Read more

Punca Meroyan Lepas Bersalin Yang Jarang Orang Tahu

Punca Meroyan Lepas Bersalin Yang Jarang Orang Tahu Terkejut dengan berita ibu kelar anaknya 2 bulan. Dan lagi terkejut dengan komen2 netizen tentang kes tu. Ramai orang tak tahu yang mengandung adalah 1 perjalanan yang penuh berisiko dalam hidup seorang perempuan. Dengan perubahan hormon, perubahan fisiologi. Hanya ibu tu sendiri tahu nikmatnya, sakitnya membawa baby, bersalin dan berpantang. Janganlah sesenang […]

Read more

Adakah Antibiotik Untuk Merawat Jerawat Batu Selamat?

Adakah Antibiotik Untuk Merawat Jerawat Batu Selamat? Pagi tadi tengok kawan-kawan dalam group Shaklee saya terima set skincare Shaklee daripada mentor kami sebab performance yang bagus. Jeles pula. Sebut pasal skincare, teringat pula seorang wanita X berjumpa Doktor Y dan mengadu masalah sekian sekian. Tapi, masa Doktor Y nak tulis ubat dia tanya, “Boleh saya minta antibiotik?” “Untuk apa?” “Untuk […]

Read more

Bagaimana Soya Berkualiti Boleh Meningkatkan Kesuburan

Bagaimana Soya Berkualiti Boleh Meningkatkan Kesuburan Semalam duk gosip-gosip dengan geng Shaklee, ada sorang baru lepas bersalin. Sorang lagi pula baru tahu mengandung. Pass baton betul la dorang ni. Tapi, memang ramai yang selepas makan vitamin Shaklee jadi subur-subur belaka. Pada waktu ni, memang ramai yang tengah mengandung, dan ada yang tengah sarat tunggu masa, tapi masih aktif buat Shaklee, […]

Read more
1 2