Cara Merawat Sakit Lutut Semulajadi Dan Elakkan Kos Pembedahan Yang Mahal

Cara Merawat Sakit Lutut Semulajadi Dan Elakkan Kos Pembedahan Yang Mahal

Asiah ialah seorang wanita yang sangat menarik. Namun, tak ramai yang tahu penderitaan yang ditanggung oleh Asiah sejak kemalangan yang menimpanya semasa remaja. Asiah pandai menyembunyikan kaki kanannya yang sebenarnya sedikit senget ke luar dan sebenarnya berjalan menjadi cabaran yang agak besar.

Semasa remaja, Asiah seorang yang aktif bersukan dan telah mewakili sekolahnya dalam pertandingan hoki peringkat kebangsaan. Tapi, malang yang menimpa Asiah apabila satu kemalangan berlaku sehingga mencederakan sendi lututnya. Kemudian, dalam tempoh yang singkat, sendinya telah tercedera semula.

Selepas kecederaan kedua, dia tiada pilihan kecuali pembedahan untuk membuang sebahagian besar sendinya yang rosak teruk. Menurut doktor yang merawat Asiah, dia telah cuba melakukan yang terbaik untuk merawat masalah lutut Asiah dan menasihatkannya supaya menggunakan ubat tahan sakit dengan bijak dan cuba untuk melambatkan pembedahan untuk menukar sendi lutut selama yang boleh.

Asiah tahu, pembedahan menukar sendi boleh bertahan selama 8-12 tahun jika bernasib baik. Asiah masih muda kot, tapi dah menjalani beberapa pembedahan, sampai bila dia nak bertahan macam tu?

Kalau anda di tempat di tempat Asiah, apa anda nak buat?

orang muda sakit lutut

 

Kos pembedahan lutut hampir RM8,000

Saya pernah dengar orang-orang awam merungut walaupun negara kita dah ramai pakar, dah ada peralatan sendiri, tapi harga untuk 1 pembedahan adalah sangat-sangat mahal. Apa lagi kalau nak pergi luar negara. Bayangkan sebelah lutut mencecah RM8,000 atau mungkin lebih. Allah bagi free je kot, tiba-tiba kita nak kena bayar. Memang hangin la kan.

Tapi, kalau fikir balik, salah siapa? Mungkin kita tak sedar yang ada perbuatan kita yang boleh menyebabkan kerosakan pada organ badan secara tak sengaja.

Saya nak kongsikan seorang kawan yang mengalami masalah sakit lutut dan menanggung kos untuk suntikan dalam RM600 sekali suntikan. Doktor mencadangkan supaya dilakukan pembedahan saja, tapi dia buat sesuatu untuk elakkan pembedahan.

………………………………………………………………………………………
~Alhamdulillah K. Liza.. Vivix memang terbaik.

–Dr pakar suruh operation tempurung lutut..
8k sebelah kaki
Alhamdulillah…Allah temukan jodoh dengan Vivix

~Mahalnya 8k

–Sebelum ni buat 3 injection implan
Vivix twin tak sampak 800 pun
Satu injection RM600
Hari2 ngidap sakit

rawatan sakit lutut

 

Pilihan di tangan anda kerana biasanya sakit sendi yang melibatkan kerosakan pada tulang rawan sendi boleh bertahan dengan ubat penahan sakit, tapi akhirnya perlu dibedah tetapi risiko untuk sakit memang ada. Maklumlah tukar dengan besi.

Lutut Cik Gayah tetap sakit selepas pembedahan

Jika ingin mencuba Vivix untuk memelihara kesihatan atau untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya,

Fyda : 012 621 1883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *