Cara Kecutkan Cyst Ovari Secara Selamat Dan Boleh Dilakukan Di Rumah

cara pembedahan buang cyst

Cara Kecutkan Cyst Ovari Secara Selamat Dan Boleh Dilakukan Di Rumah

Seorang wanita muda pernah datang ke klinik dan mengadu sakit perut dan hari tu ialah hari pertama period dia. Kemungkinan besar senggugut la kan?

Namun, sebenarnya wanita ini ada cyst pada ovari. Mungkin itu yang menyebabkan sakit.

Cyst pada ovari ini terjadi disebabkan oleh hormon yang tak stabil, yang mana hormon estrogen lebih tinggi daripada progesteron. Ada wanita yang memang hasilkan hormon estrogen yang lebih tinggi, manakala yang selebihnya terdedah kepada hormon dari persekitaran.

Boleh tonton video ni, yang saya cerita pasal fibroid dan kaitannya dengan hormon tak stabil ni.

 

Dah tengok video sampai habis?

Kena tengok habis tau, lagi-lagi kalau anda wanita yang ada masalah berkaitan hormon.

Adakah cyst ovari bahaya atau tidak?

Of kos laaa..

Apa-apa yang tak follow yang normal, tentulah bahaya, walaupun cyst ni ialah benign dan tak merebak macam kanser.

Tapi, cyst boleh mengganggu ovulasi dan menyebabkan kesakitan pada bahagian perut. Juga boleh menyebabkan perut kembung, sakit bila bersama suami atau bila usus bergerak, haid tak teratur, pendarahan antara haid dan yang paling teruk boleh berlaku ialah kerosakan pada ovari dan mengganggu kesuburan.

Ohhh… tentu wanita tak nak kan?

Bagaimana kita nak mengubah keadaan ini?

Adakah dengan bantuan ubat hormon untuk meningkatkan progesteron?

Bunyinya sangat complicated, tapi masih tak mampu nak stabikan hormon kerana hormon estrogen tetap juga masih tinggi.

cara pembedahan buang cyst

Cara Paling Mudah untuk Menurunkan Estrogen dan Bantu Stabilkan Hormon

1. Ubah pemakanan anda

Ubahlah tabiat pemakanan anda kepada makanan yang sihat, berkhasiat dan seimbang. Jauhi makanan proses, makanan segera dan makanan yang tinggi gula.

2. Jauhi bahan yang mengandungi xenohormon

Banyak benda yang kita guna setiap hari mengandungi bahan kimia yang boleh mengganggu hormon wanita.

Ini termasuk kosmetik dan alat penjagaan harian yang mengandungi paraben, BPA dan SLS.

Cek kosmetik dan skin care masing-masing ya.

3. Dapatkan berat badan dan BMI yang ideal

Ramai antara wanita yang mempunyai berat badan berlebihan. Tapi yang kita tak mahu ialah lemak yang berlebihan. Sebab lemak berlebihan ini adalah sumber estrogen berlebihan dalam badan.

Jaga pemakanan anda mengikut portionnya dan jangan lupa bersenam setiap hari.

4. Jangan tinggalkan suplemen, mungkin anda perlukannya.

Jika anda dengar video saya bagi diatas sampai habis, anda tentu dah tahu antara penyebab estrogen berlebihan.

Antaranya ialah hati yang tak mampu dan detoks estrogen berlebihan. Jadi saya cadangkan anda detoks cara Shaklee untuk buang semua toksin-toksin berlebihan dalam badan. Sekaligus membantu untuk menurunkan berat badan dan mengawal paras hormon.

Boleh baca tentang detoks Shaklee dengan lebih lanjut.

Tumbuhan Semulajadi Bantu Stabilkan Hormon

Ramai orang gunakan krim progesteron untuk bantu stabilkan hormon, tapi cara ni mungkin berkesan untuk jangka masa pendek. Tapi anda tau tak dengan tambahkan progesteron dalam badan, masalah estrogen yang berlebihan takkan selesai. Malah mungkin jadikan keadaan lebih teruk.

Saya nak perkenalkan anda dengan 1 suplemen antioksida yang sangat tinggi yang dibuat daripada tumbuhan semulajadi yang kaya dengan polifenol.

Iaitu Vivix.

kecutkan cyst

Vivix minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix  mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Kandungan antioksida dalam Vivix membantu untuk hasilkan enzim yang membantu detoks atau buang hormon yang berlebihan.

Disamping itu Vivix boleh membantu untuk melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas.

Jangan Tunggu Sampai Hormon Tak Seimbang Rosakkan Ovari Dan Tingkatkan Risiko Anda Dapat Kanser

Walaupun bagi anda mungkin itu tak ada apa-apa masalah tapi anda harus sedar sekarang bahawa estrogen berlebihan mendedahkan anda kepada pelbagai jenis kanser, termasuk kanser ovari, kanser rahim dan kanser payudara.

So, saya cadangkan anda segera bertindak sekarang.

Dan saya bagi beberapa testimoni orang yang dah amalkan Vivix dan alhamdulillah kesihatan mereka makin baik.

mengecutkan cyst

 

tips buang cyst

 

hilangkan sakit senggugut

Untuk dapatkan info lanjut mengenai produk ini anda boleh hubungi saya,

Fyda di 012 621 1883 atau klik link ini untuk direct wasap www.wasap.my/60126211883

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *