Bolehkah Mengawal Kencing Manis Tanpa Ubat?

rawatan alternatif kencing manis

Bolehkah Mengawal Kencing Manis Tanpa Ubat?

Adakah anda atau kenalan anda menghidap Kencing Manis?

Kalau anda nak tahu ramai orang yang menghidap kencing manis di Malaysia dah temui cara untuk kawal penyakit mereka. Kalau betul-betul nak tahu, baca artikel ni sampai habis ya..

Tahu tak?

Sebenarnya Malaysia ni antara negara tertinggi di dunia untuk masalah kencing manis ni. Dan lebih mengerikan, sebenarnya 1 daripada 5 orang di Malaysia ini adalah penghidap kencing manis. Maknanya kalau ada 5 orang berkumpul, 1 daripada mereka ada penyakit kencing manis.

Dan, 70% penghidap kencing manis pula berisiko untuk buta dan kudung.

Yang paling menakutkan, sebelum seseorang itu disahkan menghidap kencing manis, organ-organ dalam badannya dah mengalami kerosakan sikit demi sedikit akibat paras gula yang tinggi.

Komplikasi kencing manis boleh berlaku dari hujung rambut sampai hujung kaki. Kalau gula tak dikawal dengan baik, anda berisiko untuk dapat komplikasi kencing manis dengan lebih cepat.

rawatan alternatif kencing manis

Perkara Paling Bahaya Jika Kencing Manis Tidak Di Kawal Dengan Baik

  • Boleh Mengakibatkan Kerosakan Buah Pinggang
  • Serangan Jantung atau strok
  • Luka lambat sembuh, terutama di kaki dan boleh menyebabkan kaki dipotong.
  • Buta

4 komplikasi ini sangat menakutkan kerana kualiti hidup boleh terjejas dengan teruk sekali. Sebenarnya banyak lagi komplikasi yang lain.

Bayangkan, sekarang ni ramai orang muda-muda kurang umur 40 tahun disahkan menghidap kencing manis. Dengan umur masih muda, orang kata baru nak enjoy hidup. Anak-anak pun masih kecil. Dan ada penyakit yang paling berisiko untuk merosakkan buah pinggang.

Dah rosak buah pinggang, kita biuatlah dialisis.

Amboi, rawatan dialisis ni bukan murah dan mudah. Sekali buat dialisis tu dah berapa. Lebih kurang RM250 sekali rawatan dan biasanya seminggu perlu 3 kali rawatan. Jadi, Kos seminggu adalah lebih kurang RM750. Tapi ada yang kerajaan tanggung, tak perlu bayar apa-apa. Jangan ingat tu free, kerajaan yang bayar.

Ada yang kena jual rumah macam kisah ni.

buah pinggang rosak tahap 5

Adakah Penyakit Kencing Manis Boleh Sembuh Semula?

Sebagai umat islam kita wajib percaya bahawa tiada penyakit yang Allah turunkan tanpa ubatnya kecuali mati.

Memang ada doktor yang terlebih taksub kepada perubatan moden akan cakap pesakit kencing manis perlu makan ubat hingga akhir hayat kerana hanya ubat yang boleh mengawal kencing manis. 

Namun, ramai yang bersetuju pemakanan yang tidak baik atau tak seimbang menjadi punca kencing manis. Jadi, kena pemakanan yang baik tidka dapat jadi penawarnya? Walaupun dah makan ubat, pesakit kencing manis wajib jaga makan, wajib makan yang seimbang. Kerana mereka sangat perlukan nutrisi yang baik untuk bantu baiki sel rosak dan melindungi sel yang masih elok.

Antara makanan baik yang saya cadangkan ialah Vivix Shaklee. Macam mana ia boleh membantu masalah kencing manis ni?

 

Vivix ialah suplemen yang tinggi dengan antioksida. Ia adalah gabungan polifenol 4 jenis tumbuhan yang sangat kaya antioksida. Antioksida ni dia bantu baiki sel rosak. Malah, dalam kajian makmal Vivix boleh menembusi DNA untuk membaiki kerosakan DNA.

Polifenol ni jugak boleh mengurangkan kerintangan insulin, sekaligus boleh bantu untuk kawal paras gula.

Ramai orang yang menghidap kencing manis dah amalkan Vivix. Alhamdulillah tahap kesihatan makin baik dan dapat melambatkan komplikasi. Malah ada yang tak perlu dialisis walaupun dah disahkan rosak buah pinggang.

Bagi saya Vivix adalah produk yang terbaik. Alang alang nak berubat, lebih baik kita cari yang Terbaik. Bukan main beli apa-apa produk yang tak ada jaminan selamat dan berkesan. Yang akan merana nanti, anda juga..

Apa Kata Orang Yang Dah Rasa Kesan Baik Lepas Amalkan Vivix?

 

gula tinggi

 

kencing manis tinggi

 

kawal kencing manis

 

Namun, harus diingat, Vivix bukanlah ubat magic untuk menyembuhkan penyakit, tapi Vivix membantu melengkapkan nutrisi yang kita tak dapat sepenuhnya daripada makanan harian, iaitu antioksida.

Mana nak dapat produk vivix untuk bantu kawal sakit kencing manis anda?

Nasihat saya jangan beli dari sembarangan tempat. Benda ni tak ada di jual di farmasi atau toko toko jamu.

Anda boleh terus hubungi Shaklee Distributor yang telah berdaftar dan yang boleh bagi nasihat terbaik sesuai dengan tahap kesihatan anda.

Anda hanya perlu hubungi no telefon di bawah.

Whatsapp ke 012. 621 1883

Harga masa entri ini di tulis adalah RM500 sebotol. Tapi saya yakin anda boleh dapat diskaun kalau anda whatsapp nombor telefon di atas.

Anda boleh berjimat hingga RM200 jika bertindak sekarang.

Jadi, hubungi nombor tertera dengan kadar segera.

www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *