Baru Berumur 23 Tahun, Bengkak Payudara Dikhuatiri Kanser

ketulan payudara kanser

Baru Berumur 23 Tahun, Bengkak Payudara Dikhuatiri Kanser

Baru-baru ini saya telah dihubungi oleh seorang lelaki yang mengadu masalah berkaitan payudara isterinya. Isterinya baru bersalin dalam sebulan dan mengadu bengkak payudara, namun takut nak berjumpa doktor kerana dia telah berjumpa bidan dan bidan tu cakap kemungkinan kanser.

Masalahnya, si isteri tu baru berumur 23 tahun.

Sangat muda kan?

Tapi, syarat kanser tidak bergantung kepada umur. Sebab sekarang memang banyak kes kanser payudara melibatkan wanita muda. Jadi, sebaiknya jika ada perubahan pada payudara teruslah berjumpa doktor untuk pemeriksaan.

Kali ni, saya nak cerita pengalaman seorang wanita muda yang mengalami ketulan payudara yang dikhuatiri ialah kanser.

ketulan payudara kanser

Pengalaman Yang Tak Terjangkau Oleh Fikiran

Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami.

Bermula Alami Simptom Pengidap Barah Payudara

Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.

Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.

Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya, saya lampirkan sekali untuk anda. Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.

Dapatkan Pemeriksaan Di Hospital

Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER QUADRANT’ di sebelah kanan payudara saya.

Ujian Biopsi Sahkan Ketumbuhan Bukan Kanser

Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER.

Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.

Mula Amalkan Vivix

Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014, sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound.

rawat kanser payudara

Dari 2 Ketulan, Sekarang Tinggal 1 Ketulan

Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul tu dah tinggal 1.. puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal hari tu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya).

Kesimpulan

Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .

Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika.

Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik.

Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee.

Bagaimana Nak Dapatkan Vivix Ya?

Sebenarnya saya cadangkan semua wanita amalkan Vivix ni dan bukannya tunggu dah ada penyakit. Sebabnya Vivix ni bukannya ubat tapi suplimen yang membantu kesihatan sel kita dan melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas yang berisiko menyebabkan kanser.

So anda boleh hubungi saya untuk konsultasi atau dapatkan Vivix anda sekarang. –

012 621 1883

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

WhatsApp kami di 012 621 1883 (klik dari smartphone anda).
Follow FB Fyda Noh untuk chat secara langsung.
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.