Bagaimana Penghidap Kanser Tahap 4 Boleh Jadi Pelajar Cemerlang

Bagaimana Penghidap Kanser Tahap 4 Boleh Jadi Pelajar Cemerlang

Mak dengan anak, hubungan yang sangat istimewa. Mak ni, bila anak batuk sikit2 aje pun dah risau. Apatah lagi bila dapat perkhabaran anak yang kita jaga sejak kecil kini disyaki menghidap kanser.

Sempena Hari Kanser Sedunia saya nak share kisah seorang ibu yang berusaha untuk menyembuhkan anaknya yang disahkan menghidap kanser. Kisah yang dikongsikan oleh puan Saadiah Arbain agak emosional sebenarnya. Dahla saya tak boleh tgk orang menangis, sebak juga.

Kasih sayang ibu dan bapa terus berusaha, walaupun dengan apa cara sekali pun. Sanggup buat apa saja walaupun dikatakan anak dah takde harapan.

Teringat cerita orang putih, apa tah tajuknya. Cita sorang bapa kerja polis, anaknya sakit kanser ape benda tah. Nak kena buat pemindahan sum sum tulang, tapi sum sum tulang sorang penjenayah je sesuai. Sampai bapa tu berpaling tadah dari pihak polis sebab nak lindung penjenayah tu.

Sanggup kan?

Sangat digalakkan tonton dan share video ini bukan saja untuk sama2 bantu orang keliling kita yang menghidap kanser, tetapi hayati juga bagaimana tabahnya hati seorang ibu yang terpaksa terus positif untuk memberi semangat kepada anaknya yang lemah semangat dan down sewaktu saat-saat sukar sebagai seorang pesakit kanser…

Sebagai mak, kalau dia juga lemah macammana nak motivate anaknya?

Apakah yang beliau lakukan supaya anaknya menikmati hidup berkualiti macam anak orang lain. Dan kini anaknya berjaya menyaingi pelajar lain untuk cemerlang dalam pelajaran.

Disamping berikhtiar cara moden, dengan kemoterapi atau radioterapi atau apa saja rawatan yang dicadangkan oleh doktor, di sana masih ada cara untuk membantu proses rawatan. Cuma cari yang selamat dan dibuktikan melalui kajian.

Jemput tonton dan sharekan kisah ini untuk manfaat semua.

DISCLAIMER : Statements contained in this page have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products or testimonials are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Sebarang pertanyaan, boleh whatsapp saya di 012 621 1883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *