Atasi Letih Dan Lesu Dengan Suplemen Untuk Kecergasan, Rebut Peluang Dapatkan Tumbler Ekslusif

botol air minum

Atasi Letih Dan Lesu Dengan Suplemen Untuk Kecergasan, Rebut Peluang Dapatkan Tumbler Ekslusif

botol air minum

Anda pasti teruja kan tengok tumbler ni? Sebab saya pun tak sabar nak milikinya. Sekarang ni ada Shaklee buat promo tumbler biru tuh. Tapi bukan dapat percuma, kena beli lah. Tapi dengan harga yang sangat murah berbanding harga sebenar.

Dengan pembelian Set Kecergasan Shaklee, anda layak beli tumbler tersebut dengan harga RM23.32. Kalau harga sebenar dia RM80.

Set Vitality Shaklee

Dalam set ni, ada ESP, multivitamin, vitamin B Complex, vitamin C, OmegaGuard (minyak ikan) dan Vitamin E.Saya terangkan sikit kenapa Set Vitalilty ni sangat penting untuk kesihatan kita dan kepada kita perlukan vitamin dalam set ini.

1. ESP – soya non-gmo yang lengkap dengan semua asid amino. Asid amino ni asas nak bina DNA dalam sel. Sama macam batu bata diperlukan untuk bina bangunan. Kalau tak cukup 1, dah tak kukuh bangunan tu. Macam juga sel kita. Tak cukup 1 asid amino, tak bagus la DNA. Bila DNA tak bagus, dah tentu sel kita pun akan terjejas.

2. Vitalea – mengandungi 28 jenis multivitamin dan multimineral untuk melengkapkan nutrisi yang tak cukup daripada pemakanan hari. Tapi dos dia adalah yang paling minumum yang diperlukan tubuh.

3. B Co – membantu menukar makanan kepada tenaga untuk kegunaan sel dan membantu fungsi tubuh yang normal.

4. Vita C – Vitamin semulajadi untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, merangsang penghasilan kolagen.

Istimewanya sebab bersifat sustain-release dan kekal dalam badan selama 5 jam dan sedia dibebaskan bila diperlukan.

5. Omega Guard – minyak ikan yang mengandungi asid lemak perlu omega-3. Badan kita tak boleh buat sendiri omega-3.

6. Vitamin E – antioksida yang sangat penting untuk mengekalkan kesihatan. Vitamin E juga membantu tingkatkan sistem imun.

atasi letih ketika hamil

Betul Ke Suplemen Tak Diperlukan Oleh Orang Sihat?

Memang ramai orang berpendapat suplemen tak diperlukan kerana kita boleh dapat melalui makanan. Tapi bagi saya, melalui pembacaan jurnal-jurnal saintifik saya rasa diri saya perlu makan suplemen walaupun saya dah jaga makan, dah bersenam.

Makanan sekarang, walaupun kita jaga makan real food tapi nutrisi dalam makanan tu sendiri dah kurang dan memang tak dapat menampung keperluan vitamin, mineral zat surih dan antioksida dalam badan kita. Ditambah pula kalau tanaman yang gunakan racun serangga, racun rumpai dan baja kimia. Sedikit sebanyak makan kita pun tercemar.

Apa lagi kalau makanan kita tidak seimbang dan sangat rendah dengan vitamin dan antioksida. Makanan kita kaya dengan karbohidrat, lemak tepu, lemak trans dan gula. Kita lebih senang makan makanan segera dan makanan proses yang ditambah dengan pengawet, pewarna dan perisa tiruan.

Pemakanan seimbang kini, hanya sekadar diiklan di klinik dan sekolah tapi hakikatnya amat sukar untuk diamalkan dalam kehidupan seharian.

Selain itu gaya hidup kita sekarang meletakkan kita dalam keadaan yang sering stress dan tertekan. Tekanan boleh mengurangkan vitamin dalam badan. Bagaimana pula dengan orang yang merokok? Merokok kan membahayakan kesihatan.. Walaupun kita tak merokok, tapi sering terdedah kepada asap rokok dan pencemaran juga boleh menjejaskan kesihatan.

Masalah-masalah ini boleh meningkatkan risiko penyakit seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, strok, kanser malah juga terdedah kepada masalah mental.

Semua orang ingat kalau tiada apa-apa simptom penyakit, orang itu ialah sihat. Sedangkan penyakit-penyakit kronik ni mengambil masa yang lama untuk menunjukkan simptomnya. Sedangkan proses itu sedang berlaku dalam badan kita. Bila kita dah ada simptom maksudnya sebahagian besar sel atau organ dah rosak. Mungkin dah terlambat untuk pencegahan.

Namun yang paling utama dah tentu amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang dengan lebihkan buah-buahan dan sayur-sayuran dan juga makanan dengan tinggi serat. Bersenam secara sederhana dan bijak menguruskan tekanan. Ketiga-tiga faktor ini amat penting dan perlu diamalkan untuk mendapat kesihatan optimum.

Kemudian, mulakan dengan suplemen yang penting untuk badan kita seperti yang telah dicadangkan oleh Shaklee diatas. Jika suplemen ini diamalkan dengan konsisten, seseorang boleh rasakan perbezaan dari segi kesihatan dalam masa beberapa hari, minggu, bulan atau tahun. Mungkin sedikit masa akan diambil sebelum rasai kesannya kesan suplemen bukanlah ubat, bukan juga untuk mencegah penyakit tapi salah 1 tabiat yang sihat untuk mencapai tahap kesihatan optimum.

Benarkah Suplemen Rosakkan Buah Pinggang Dan Hati?

Walaupun ada pihak mendakwa suplemen boleh merosakkan buah pinggang dan hati, termasuklah suplemen Shaklee. Alhamdulillah, ramai orang amalkan Shaklee dalam tempoh yang lama telah menjalani ujian darah dan mendapati fungsi buah pinggang dan hati sangatlah baik dan tip top.

Bukan sebab makan suplemen je kena cek darah, semua orang pun perlu. Sebab banyak penyakit sebenarnya berpunca daripada pemakanan kita. Zaman sekarang ni, rasanya 30 tahun dah perlu cek darah kot. Ramai dah orang muda-muda yang ada penyakit.

Lagi-lagi kalau berat badan berlebihan, ikhtiar lah turun kan berat. Ohsem memang ohsem, tp obes tu sendiri simptom penyakit nak buat apa?

tumbler shaklee

 

Jika anda ada masalah selalu penat, letih, lesu mungkin ada sesuatu yang kurang dalam diet harian anda. PW saya sekarang untuk ikhtiar selesaikan masalah letih lesu anda.

No Fon saya : 012 621 1883

Atau boleh isi borang di bawah ni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *