Adakah Produk Kecantikan Yang Anda Guna Penyebab Fibroid?

tips pilih skincare

Adakah Produk Kecantikan Yang Anda Guna Penyebab Fibroid?

Anda suka kulit cantik tak?

Tentu nak kan, kulit yang cantik? Sanggup buat apa saja untuk dapatkan kulit cantik. Salah 1 caranya ialah dengan makan suplemen. Tapi ramai yang takut nak makan suplemen, katanya takutlah benda masuk dalam perut ni.

Jadi, alternatifnya juga skincare atau pun produk kosmetik.

Katanya kalau skincare atau kosmetik sapu kat kulit je. Tak masuk dalam perut. So, lebih selamat lah..

Sebenarnya ramai tak tahu bahawa dalam skincare atau kosmetik ada bahan bahaya yang boleh mengganggu hormon dan menyebabkan masalah kesihatan terutamanya kepada wanita.

tips pilih skincare

7 Bahan Kimia Bahaya Kepada Wanita, Mungkin Penyebab Fibroid

Yayasan David Suzuki menyusun 12 jenis bahan kimia yang biasa didapati dalam produk skincare dan kosmetik. Dalam banyak-banyak bahan kimia tu, 7 daripadanya boleh mengganggu hormon wanita, termasuk hormon estrogen, progesteron, kortisol dan testosteron.

Apa akan terjadi jika anda gunakan skincare yang bahan kimia ni?

Bahan kimia yang ada dalam pencuci muka, sabun mandi, syampu dan produk kosmetik tu akan masuk ke dalam salur darah melalui kulit dan boleh mengacau jumlah hormon estrogen, progesteron dan testosteron dalam badan, mempengaruhi tindakan hormon dalam badan anda dan kemampuan badan untuk membuang toksin tersebut.

bahan kimia bahaya dalam kosmetik

 

Skincare organik

Kenapa Penting Sangat Untuk Tahu Apa Kandungan Dalam SkinCare Anda?

Penyakit-penyakit wanita banyak yang berkait rapat dengan kestabilan hormon wanita. Perubahan hormon ini akan bagi kesan kepada kesihatan sikit demi sedikit. Walaupun mungkin ramai yang kata bahan kimia tu sikit je pun yang masuk dalam badan. Tapi, jika setiap hari bahan kimia tu masuk dalam badan, memang tak mustahil boleh menjejaskan kesihatan wanita.

Daripada sekecil-kecil jerawat hinggalah ke kesakitan endometriosis setiap bulan dan juga masalah lemak berkumpul di perut dan di paha. Semua tu berkaitan dengan hormon tak seimbang. Anda perlu ambil tahu juga apa yang anda sapu di kulit kerana semua itu turut menyumbang kepada masalah kesihatan yang bahaya.

Apa Yang Boleh Anda Buat Jika Disahkan Menghidap Fibroid?

1. Berbincang dengan doktor yang merawat anda, adakah produk penjagaan diri atau kosmetik yang anda guna boleh menyumbang kepada masalah anda.

2. Jika produk yang anda gunakan boleh menyumbang kepada masalah hormon tak stabil, jawapannya tentulah anda patut bertukar produk kecantikan anda. Nak cantik, memang la nak cantik. Tapi kalau boleh buat penyakit, baik tak payah kan?

Saya ada cadangan skincare yang dijamin bebas bahan kimia. Apa taknya, produk ni dikaji selama 8 tahun sebelum dipasarkan. Semata-mata nak pastikan produk ni 100% berkesan, sesuai untuk semua jenis kulit dan bebas bahan kimia.

Anda boleh klik sini –> Skincare selamat untuk penghidap fibroid. 

3. Memastikan hormon wanita stabil.

Bagaimana Nak Stabilkan Hormon Dan Bantu Kecutkan Fibroid

kecutkan fibroid

 

tips kecutkan fibroid

 

tips kecutkan fibroid

cara kecutkan fibroid

fibroid mengecut tanpa pembedahan

 

Bagaimana Nak Dapatkan Vivix Shaklee Untuk Bantu Kecutkan Fibroid Tanpa Pembedahan

Untuk dapatkan produk ni atau info lanjut tentang Vivix, anda boleh hubungi Fyda di

–> 012 621 1883

Atau direct wasap www.wasap.my/60126211883

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *