9 Fakta Menarik Tentang Fibroid Yang Wanita Excited Nak Tahu, Tapi Point No. 2 Sangat Menakutkan…

merawat fibroid secara tradisional

9 Fakta Menarik Tentang Fibroid Yang Wanita Excited Nak Tahu, Tapi Point No. 2 Menakutkan…

Pernah suatu masa, sangatlah viral kisah wanita yang dikatakan kena fibroid dan cyst selepas makan suplemen Shaklee. Dan masa tu, ramai lah orang takut nak makan produk Shaklee walaupun rasa lebih sihat. Ada yang sanggup membazir, makan tak habis terus dibuang saja.

Pihak Shaklee telah berurusan dengan individu terbabit dan menawarkan khidmat pemeriksaan kesihatan. Namun, hingga kita tiada bukti yang menunjukkan produk Shaklee yang menjadi penyebabnya.

Fibroid adalah 1 ketumbuhan sebenarnya, walaupun bukanlah bersifat kanser. Secara logiknya ketumbuhan akan ambil masa yang lama untuk membesar, dan dalam kebanyakan orang ketumbuhan ini membesar dengan sangat lambat sampai mati pun tak tahu yang dia ada ketumbuhan itu.

Eh, bacalah sendiri 9 fakta fibroid yang menarik ini yaa…

merawat fibroid secara tradisional

9 Fakta Tentang Fibroid Yang Menarik. Anda Pasti Tak Sabar Nak Baca

1.Fibroid masalah yang biasa orang perempuan.

Fibroid ialah ketumbuhan di otot uterus wanita. Ada kajian kata 70-80% wanita akan dapat fibroid pada usia 50 tahun. Ada saya pernah baca kata sorang doktor forensik ni kebanyakan wanita yang dia operate post mortem walau apa pun sebab kematian ada fibroid.

2.Fibroid bukan lah kanser

Fibroid memang ketumbuhan tapi tak merebak ke tempat lain macam ketumbuhan kanser. Jarang2 menyebabkan masalah, kecuali kalau saiznya besar lah.

Tapi…

Ada kanser otot uterus namanya sarcoma. Tapi sarcoma sukar dikesan. Kadang-kadang, seorang itu dibedah untuk buang fibroid, tapi rupanya ialah kanser.

3.Fibroid terjadi kepada wanita muda

Fibroid selalunya terjadi kepada wanita muda. Ketumbuhan ini akan terus membesar dan mungkin menyebabkan masalah.

Risiko fibroid meningkat dalam golongan berikut:

-belum pernah mengandung
-berat badan berlebihan (obes)
-sejarah fibroid dalam keluarga

4.Ramai wanita tiada simptom, jadi pernah diperiksa dan tak perlukan rawatan.

5.Fibroid ialah penyebab utama rahim wanita dibuang.

Tapi ni di US la. Lebih 200,000 pembedahan buang rahim disebabkan oleh fibroid.

Scary!!!!

6.Tapi kini, pembedahan bukanlah satu-satunya pilihan.

Ada banyak ubat-ubatan yang boleh digunakan untuk mengecutkan fibroid. Tapi dibawah rawatan doktor la ya..

7.Gejala yang paling kerap berlaku ialah pendarahan haid yang lebat.

Jadi, kalau pendarahan banyak dan lama, better p cek kat klinik la..

8.Susah untuk mengandung tapi tak mustahil.

Ramai wanita yang mempunyai fibroid mengandung dan berjaya melahirkan anak dengan selamat. Namun, ada juga yang berakhir dengan keguguran atau kelahiran pra-matang.

9.Penyebab fibroid sebenar masih belum dikenal pasti.

Banyak teori yang mengaitkan tabiat pemakanan dengan fibroid. Pemakanan yang terlebih dengan xenostrogen (bahan kimia yang sama dengan hormon estrogen) turut meningkatkan risiko fibroid.

Radikal bebas juga menjadi punca sel rosak dan seterusnya berkembang sebagai ketumbuhan

Tapi, dah tentu gaya hidup, pemakanan dan cara pengawalan stress turut memainkan peranan. Untuk mencegah daripada terkena fibroid, seseorang wanita tu kena jaga pemakanan dia. Pastikan makanan yang sihat dan seimbang, cukup semua nutrisi dan juga zat dan vitamin. Makanan segera dan makanan proses adalah antara makanan yang lebih bagus dijauhi.

Bersenam secara sederhana tapi konsisten juga sangat penting. Dan juga, kesihatan rohani juga perlu diambil perhatian.

Jika ingin tambah pemakanan harian dengan suplemen untuk kesihatan, saya cadangkan vitamin Shaklee.
Shaklee menyediakan 1 set khas untuk kesihatan wanita.

Suplemen Untuk Kesihatan Wanita

cegah fibroid

 

Dan sebagai tambahan untuk fibroid, saya sangat cadangkan Vivix. Ramai penghidap fibroid telah mengamalkan Shaklee sebelum menjalani pembedahan dan hasilkan sangat baik. Ramai yang tak perlu menjalani pembedahan selepas fibroid mereka kecut.

Namun, kena faham, Vivix bukan ubat jadi kesannya mungkin berbeza antara individu yang lain. Jika anda disahkan menghidap fibroid, adalah mandatori, wajib untuk dapatkan rawatan dan nasihat doktor. Dan mesti ikut nasihat doktor. Kalau doktor suruh bedah, mesti bedah. Namun pada masa yang sama tak ada masalah nak berikhtiar dengan Vivix sebab Vivix adalah suplemen yang dijamin selamat dan berkesan jika diamalkan dengan konsisten.

merawat fibroid secara tradisionalBagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Sebotol Vivix yang mempunyai 150ml ini boleh didapati dengan harga RM475. Tapi kalau nak jimat boleh join ahli Shaklee.

Boleh submit borang dibawah dan saya akan hubungi anda, atau nak whatsapp saya pun boleh di nombor www.wasap.my/60126211883.

In sha Allah, bila Allah turunkan penyakit, Dia akan turunkan ubatnya sekali. Cuma terserah kepada kita untuk berusaha.

 

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *