Monthly Archives: October 2019

Misteri PCOS Tak Dapat Disembuhkan. 4 Cara Mengawal Masalah PCOS

Misteri PCOS Tak Dapat Disembuhkan. 4 Cara Mengawal Masalah PCOS Penyakit PCOS adalah penyakit yang misteri. Sebabnya nak diagnos PCOS ni bukanlah mudah. PCOS ni juga dia bukanlah penyakit, tapi kumpulan simptom-simptom yang perlu dikumpulkan untuk memastikan bahawa seorang wanita tu menghidap PCOS. Bila dah sekian lama menderita, dan disahkan menghidap PCOS, tentulah seorang wanita tu risau kan? Tentu tertanya-tanya […]

Read more

3 Sebab Pengguna Shaklee Setia Dan Tak Cari Yang Lain

3 Sebab Pengguna Shaklee Setia Dan Tak Cari Yang Lain Selepas hitung-hitung, dah hampir 7 tahun saya konsisten makan vitamin Shaklee. Ada yang lebih 10 tahun dan lebih 20 tahun. Secara purata, pengguna Shaklee mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee hingga 18 tahun. Maknanya, kalau muka makan vitamin Shaklee pada umur 50 tahun, dia akan konsisten dengan produk Shaklee hingga umurnya 68 tahun. […]

Read more

Kenapa Vaksin Kanser Serviks Diberi Percuma Kepada Pelajar Sekolah?

Kenapa Vaksin Kanser Serviks Diberi Percuma Kepada Pelajar Sekolah? Ada sekali tu kecoh yang budak-budak sekolah tingkatan 1 yang perlu diberi vaksin Human Papillomavirus untuk mencegah atau mengurangkan risiko kanser serviks. Takkan lah budak kecik pun nak kena kanser serviks, buat apa nak bagi kat diorang? Kanser ni sebenarnya tak mengenal umur dan kanser ni bukan ambil masa 2-3 hari […]

Read more

Hari Osteoporosis Ingatkan Kita Waspada Jaga Kesihatan Tulang

Hari Osteoporosis Ingatkan Kita Waspada Jaga Kesihatan Tulang Pada bulan Oktober, ada 1 hari untuk meraikan osteroporosis yang jatuh pada 20 Oktober. Sama-sama kita beringat, terutamanya wanita yang lebih tinggi risiko untuk kena osteroporosis terutamanya lepas menopaus. Kalau cerita pasal tulang, pasal osteoporosis, mesti saya teringat saya pernah merawat seorang wanita 60an atau 70an yang ada masalah dengan tulang la.. […]

Read more