11 Makanan Yang Mempunyai Bahan Anti-Kanser Yang Sangat Power

tips mudah mencegah kanser

11 Makanan Yang Mempunyai Bahan Anti-Kanser Yang Sangat Power

Selepas cerita ‘Ayat-Ayat Cinta’, rasa macam terminat pula kat Fedi Nuril tu. Ala, pelakon utama watak Fahri tu. Jadi, terfollow dia dan cerita Surga Yang Tak Dirindukan. Balik-balik kahwin 2 jelah si Fedi ni..

Dalam cerita Surga Yang Tak Dirindukan 2, walaupun simple tapi tersentuh juga jiwa. Kebetulan dalam cerita ni, isteri Fedi  menderita kanser pangkal rahim yang telah metastasis atau merebak ke bahagian otak. Bagaimana orang yang ada kanser menyembunyikan penyakitnya untuk melindungi orang yang disayangi. Dalam drama memang macam tu lah kan. Bila saat akhir, barulah ahli keluarga tahu. Lepas tu, baru lah rasa peritnya kehilangan.

Rawatan standard untuk kanser biasanya pembedahan untuk buang sel kanser itu, kemudian radioterap atau kemoterapi atau kedua-duanya. Perit jerih nak melalui satu per satu rawatan tu bukan mudah. Memang memerlukan kekuatan yang sangat luar biasa.

Dalam artikel sebelum ni, saya kongsi tentang kunci penyakit kanser ini ialah keradangan kronik. Keadaan akan merosakkan kestabilan DNA, meningkatkan risiko sel itu membiak dan merebak tanpa kawalan.

tips mudah mencegah kanser

 

Kemoterapi Kalau Pun Tak Boleh Sembuhkan Kanser, Boleh Kawal Kanser Merebak

Pernah dengar orang kata rawatan kemoterapi sebenarnya tak menyembuhkan kanser?

Pertama, mungkin kerana kanser tu dah merebak dengan meluas. Jadi, sangat sukar untuk kemoterapi lawan. Yang kedua, sebenarnya sel kanser pun pandai tau. Dahlah dia merebak dengan cepat, dia pandai lagi buat salur darah baru supaya lebih banyak oksigen dan makanan disalurkan untuk dia membesar.

Pendekatan baru untuk mengawal atau membunuh sel kanser ni ialah dengan menyekat aliran darah ke tisu kanser ni. Jadi, fokus sekarang ialah bukan saja pada sel kanser tu sendiri, tapi pada akar terus. Kita nak rosakkan salur darah ni, supaya makanan dan oksigen tak dapat disalurkan kepada sel kanser dan pertumbuhannya akan terbantut.

Dan tahukan anda bahawa GULA adalah makanan kegemaran sel-sel kanser?Pengambilan gula berlebihan bermaksud sel kanser sedang kenduri dengan bahagia.

Kajian menunjukkan dalam badan manusia memang ada sel kanser. Samada ia akan aktif atau tidak, bergantung pada kita sendiri. Bagaimana gaya hidup kita, diet dan pelbagai faktor yang menyumbang kepada keradangan dalam artkel ini.

Berita gembiranya – kita boleh mengurangkan risiko ini.

Bagaimana Nak Mengurangkan Risiko Kanser

Dalam pendekatan terapi melalui pemakanan –  fokus kita adalah untuk bekalkan badan kita dengan bahan anti-kanser melalui diet harian setiap hari. Bahan anti-kanser ni kita boleh dapat banyak dalam sayur-sayuran dan buah-buahan.  Bahan kimia ini namanya fitokimia yang membantu untuk mengurangkan tekanan oksidatif sekaligus mengurangkan keradangan dalam badan kita.

Fitokimia ni adalah bahan kimia yang dihasilkan oleh tumbuhan yang memberi ciri pada sesuatu tumbuhan dan juga merupakan sistem pertahanan mereka dari pelbagai serangan musuh – ia mengandungi antibakteria, anti-kulat, insecticidal properties. Ini untuk membantu tumbuhan tersebut terus hidup walaupun berdepan dengan cabaran.

Fitokimia Dalam Tumbuhan Yang Merupakan Anti-Kanser Yang Power

Ada beberapa tumbuhan dan buahan yang mempunyai fitokimia yang sangat powerful sebagai nutrisi anti-kanser.

Dibawah ni saya sertakan antara 11 makanan tersebut :

1. Kunyit
Fitokimia : Cucurmin

2. Anggur
Fitokimia : Resveratrol

3. Bluberi
Fitokimia : Delphinidin

4. Buah citrus
Fitokimia : Limonene

5. Strawberi
Fitokimia : Ellagic acid

6. Bawang putih
Fitokimia : Diallyl sulphide

7. Teh hijau
Fitokimia : Epigallocatechin-3-gallate (EGCG)

8. Kobis
Fitokimia : Indole-3-carbinole

9. Kacang soya 
Fitokimia : Ganistein

10. Brokoli
Fitokimia : Sulphoraphane

11. Tomato
Fitokimia : Lycopene

Hebatkan?

Makanan kita sebenarnya boleh jadi ubat atau racun. Bergantung kepada kita sendiri untuk memilih makanan yang mana satu.

Jom buat pilihan yang lebih baik. Bukan untuk kita saja, untuk keluarga dan untuk masyarakat kita.

Cara Lagi Mudah Nak Dapatkan Fitokimia Berkualiti Dan Asli

Mungkin anda dah semangat nak makan sayur dan buah kan? Bagus…

Tapi.. tunggu dulu..

Sebab sayur dan buah yang ada di pasaran sekarang mungkin tak selamat. Banyak sayur dan buah yang telah dikeluarkan dari pasaran sebab mengandungi racun rumpai dan racun serangga berlebihan.

Bukan nak kata semua la, tapi kena hati-hati juga.

Selain daripada tu, sayur dan buah sekarang dah tak sama kualiti nutrisi dia dengan sayur dan buah zaman nenek moyang kita dulu. Sebab industri pertanian yang perlu hasilkan lebih banyak makanan untuk keperluan penduduk.

Jadi, saya nak cadangkan suplimen antioksida terbaik yang menggunakan anggur muskadin, yang merupakan anggur yang sangat tahan lasak.

Anggur ini juga ditanam secara organik dan prosesnya juga secara organik. Iaitu Vivix Shaklee.

1.  Vivix Shaklee Melindung & Baiki Kerosakan DNA.

 

2. Vivix Membantu Mengawal Genetik

3. Vivix Tingkatkan Tenaga Sel

 

4. Vivix Menghalang Penimbunan Protin AGE ( Protin Rosak)

 

Testimoni Vivix Dan Kanser

rawat kanser payudara

 

rawatan kemoterapi

tanda kanser ovari

 

Tempah Vivix Shaklee

Sekiranya anda berminat dengan produk penjagaan kecantikan dan kesihatan yang premium ini, saya Norfaziela Mohd Noor adalah pakar dalam teknik pengambilan dan penyelesaian masalah kesihatan.

Saya yakin mampu menjadikan anda lebih cantik dan bebas dari masalah kesihatan insyaAllah.

Jadi, untuk menempah, anda boleh :

1) Whatsapp ‘VIVIX’ ke no. 012 621 1883 atau klik je www.wasap.my/60126211883

Atau

2) Anda boleh terus buat pembelian online menggunakan kad debit atau kredit dengan menekan [butang ini]

Wallahualam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *